صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امیرحسین سمیعی در گفت‌وگو با آنا:

سرود باید به مبنای آکادمیک باز گردد/ «آموزش» نیاز اصلی گروه‌های سرود است

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که باید سرود کشور را به مبنای آکادمیک و علمی نزدیک کنیم و برگزاری جشنواره سرود فجر در همین مسیر است.
کد خبر : 931615

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای بازدید از روند برگزاریِ جشنواره سرود فجر به تالار رودکی آمده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: برای نخستین بار تلاش می‌کنیم سرود را به مبنای آکادمیک خود نزدیک کنیم و نمونه‌اش هم برپایی جشنواره سرود فجر با یک ارکستر مجلسی است.

وی افزود: درحال حاضر این شرایط اختلاف سطحی بین گروه‌ها و ارکستر ایجاد می‌کند، منتها این فرایند گروه را برای کار حرفه‌ای آماده می‌کند که بر مبنا‌های آکادمیک کار کنند. این راهبرد جشنواره سرود است و به همین دلیل ارکستر نیز به تمرین قطعات می‌پردازد تا آثار با گرو‌ها همراه شود.

سمیعی با اشاره به نقاط قوت اجرای ارکسترال سرود گفت: این تلاش در عرصه آکادمیک هم باید جاری شود. اعضای گروه‌ها و رهبران، آموزش ببینند تا در ابعاد حرفه‌ای کار کنند تا سطح سواد و معلومات و کارشان ارتقا یابد که برآیند همه این موارد باعث رشد سرود کشور می‌شود.

مدیرکل دفتر موسیقی تاکید کرد: ما درباره استمرار این فعالیت نمی‌توانیم چیزی بگوییم، اما تلاش‌مان را می‌کنیم با این کار‌ها گروه‌ها را وادار کنیم تا فعالیت حرفه‌ای انجام دهند. باید ببینیم درآینده توفیق در این عملکرد داریم یا خیر، من فکر می‌کنم این کار باید سال‌ها پیش شروع می‌شد، چون همیشه باور داشتم که در عرصه سرود باید علمی و عملی کار کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر