صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

نیازمند حکمرانی کامل در حوزه فضای مجازی هستیم

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: درباره فضای مجازی، قانون به اندازه‌ای که نیاز باشد، وجود دارد؛ به نظرم آنچه باعث شده که وضعیت فضای مجازی به اینجا برسد، عدم اجرای کامل و صحیح قانون است.
کد خبر : 931608

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا منادی سفیدان نماینده مردم تبریز و رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بیان اینکه موضوع فضای مجازی یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های مقام معظم رهبری بوده و حتی ایشان بار‌ها درباره مصادیق آسیب‌ها، تهدید و فرصت‌ها در فضای مجازی نظرات خودشان را بیان کرده‌اند، گفت: برای اینکه فضای مجازی به یک فرصت برای کشور تبدیل شود، ضرورت دارد که حکمرانی کشورمان در این فضا محقق شود.

وی، مهمترین مسئله اجتماعی کشور را اکنون فضای مجازی دانست و با بیان اینکه فضای مجازی نیازمند، حکمرانی معقول و منطقی است، گفت: اکنون فضای مجازی به جای آنکه محلی برای آموزش برای جوانان و نوجوان ما باشد، در برخی موارد تبدیل به مرکز تولید و توزیع محتوا‌های نامناسب شده و این موضوع، امنیت روحی و روانی جامعه ما را تهدید می‌کند.

منادی با بیان اینکه برخی با بی‌اطلاعی از وضعیت حکمرانی فضای مجازی در کشور‌های دیگر اظهار نظر می‌کنند و تصور می‌کنند که در خیلی از کشور‌ها در حوزه فضای مجازی حکمرانی وجود ندارد، گفت: بسیاری از کشور‌ها در حوزه فضای مجازی، ضابطه‌مند هستند و برای مسائل فضای مجازی، حکمرانی قانونمند اعمال می‌کنند و این کاملاً مشهود است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا لازمه حکمرانی در فضای مجازی، قانون‌گذاری در مجلس است، گفت: به نظرم درباره فضای مجازی، قانون به اندازه‌ای که نیاز باشد، وجود دارد و من فکر می‌کنم مشکلی از لحاظ قانون و قانون‌گذاری وجود نداشته باشد. به نظرم آنچه باعث شده که وضعیت فضای مجازی به اینجا برسد، عدم اجرای کامل و صحیح قانون است باید مجلس درباره اجرای قانون ناظر باشد و نظارت دقیقی نسبت به قوانینی که مصوب کرده، داشته باشد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس، همچنین گفت: بنده در جلساتی که درباره اعتماد به وزرای پیشنهادی برگزار شد نیز گفتم که یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های دولت چهاردم باید توجه به فضای مجازی باشد؛ توجه به فضای مجازی از این نظر مهم است که ما نیازمند حکمرانی کامل در حوزه فضای مجازی هستیم و باید به عنوان یک اولویت مورد توجه دولت چهاردهم قرار بگیرد.

منادی با بیان اینکه، برخی اپلیکشین‌ها و پیام رسان‌ها که در بستر فضای مجازی فعالیت می‌کنند باید چارچوبی برای فعالیت خود داشته باشد و اینطور نباشد که بدون ضابطه باشند، خاطر نشان کرد: اکنون در برخی کشور‌ها مشاهده کردیم که این شبکه‌های اجتماعی، پذیرفتند که باید قوانین آن کشور‌ها را رعایت کنند؛ باید همین رویکرد در کشور ما هم رخ دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر