صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دسترسی ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی به تیک تاک مسدود می‌شود؟

دادگاه سرنوشت ساز برای ادامه فعالیت تیک تاک در آمریکا تا ۴۸ ساعت آینده برگزار می‌شود. این چالش حقوقی در آستانه انتخابات آمریکا بسیار بحث‌برانگیز شده است.
کد خبر : 931590

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، تیک تاک و شرکت مادر آن، بایت دَنس، به زودی در روز دوشنبه در جلسه دادگاه مهمی حاضر خواهند شد که برای آینده فعالیت این اپلیکیشن در آمریکا سرنوشت‌ساز خواهد بود.

این چالش حقوقی از آن جهت اهمیت دارد که طبق آخرین حکم دادگاه آمریکا، برنامه تیک تاک در صورت عدم واگذاری به یک شرکت آمریکایی، از ۱۹ ژانویه از دسترس ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی خارج خواهد شد.

دادگاه استیناف ایالات متحده در ناحیه کلمبیا پرونده را در یک برهه سیاسی مهم، یعنی کمی قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ بررسی خواهد کرد. این در حالی است که دونالد ترامپ نامزد، جمهوری‌خواه و کاملا هریس، معاون رئیس جمهور، حضور فعالانه‌ای در این پلتفرم دارند تا رأی‌دهندگان جوان‌تر را جذب کنند.

تیک تاک و بایت دنس ادعا می‌کنند که حکم دادگاه اخیر خلاف قانون اساسی است و استدلال می‌کنند که این حکم حق آزادی بیان آمریکایی‌ها را نقض می‌کند و قانون اینترنتِ باز را زیر پا می‌گذارد. این قانون که ناشی از نگرانی‌های امنیت ملی در مورد دسترسی احتمالی چین به داده‌های شهروندان آمریکایی است، در ماه آوریل در کنگره به تصویب رسید.

مدافعان این قانون، از جمله کاخ سفید، بیان می‌کنند که این قانون به جای اینکه به دنبال حذف کامل تیک تاک باشد، نگرانی‌های مربوط به مالکیت چینی‌ها را برطرف می‌کند و بر منافع امنیت ملی تأکید دارد.

{$sepehr_key_1929}

انتهای پیام/

ارسال نظر