صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۳ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳

دکتر مخبر دزفولی درگذشت آیت‌الله محفوظی را تسلیت گفت

رئیس فرهنگستان علوم در پیامی درگذشت آیت‌الله محفوظی را تسلیت گفت.
کد خبر : 931587

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا مخبر دزفولی، رئیس فرهنگستان علوم در پیامی درگذشت آیت‌الله محفوظی را تسلیت گفت. متن پیام دکتر مخبردزفولی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت فقیه عالی‌قدر و وارسته آیت‌الله حاج شیخ عباس محفوظی (رحمة الله علیه) موجب تأثر و تأسف فراوان شد. این ضایعه بزرگ را به محضر مقدس حضرت ولی‌عصر (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، خانواده محترم ایشان، جامعه علمی و دینی کشور و تمامی دوستداران و شاگردان ایشان تسلیت عرض می‌نمایم.

آیت‌الله محفوظی، با بهره‌گیری از دانش عمیق و بینش وسیع خود، نقش بسزایی در ترویج و توسعه علوم اسلامی در دانشگاه‌ها ایفا کردند. ایشان با حضور و ارتباط در دانشگاه‌ها و مراکز علمی اثرگذاری شگرف معنوی داشتند، همچنین با تدریس و تألیف آثار ارزشمند، نسل‌های متعددی از طلاب و دانشجویان را تربیت کرده و به رشد و شکوفایی علمی کشور کمک شایانی کردند. آثار علمی ایشان همچنان به عنوان منابع معتبر و ارزشمند در حوزه‌های مختلف علوم اسلامی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیت‌الله محفوظی همچنین در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز نقش مؤثری ایفا می‌کردند. ایشان با حضور فعال و مؤثر خود در این شورا، به تدوین و اجرای سیاست‌های فرهنگی و علمی کشور کمک‌های شایانی کردند. تلاش‌های بی‌وقفه و دلسوزانه ایشان در این زمینه، همواره مورد تقدیر و تحسین همگان بوده و خواهد بود.

آیت‌الله محفوظی، با تقوا و اخلاق نیکوی خود، نمونه‌ای بارز از یک عالم دینی و متعهد بودند. ایشان با رفتار و گفتار خود، همواره به ترویج ارزش‌های اسلامی و اخلاقی پرداخته و الگوی مناسبی برای همگان بودند. یاد و خاطره ایشان همواره در دل‌ها زنده خواهد ماند و آثار و خدمات ایشان، چراغ راهی برای آیندگان خواهد بود.
از خداوند متعال برای روح بلند ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت داریم. باشد که در سایه رحمت الهی، روح ایشان در آرامش ابدی قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر