صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۵ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور؛

منادی: پیگیر همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی‌ وزارتخانه‌های علوم و بهداشت هستیم

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مابه‌التفاوت حقوق اعضای هیئت علمی وزارت خانه‌های علوم و بهداشت ۱۰ درصد است که در حال تلاش برای اصلاح آن هستیم.
کد خبر : 931556

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اجلاس روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور با حضور حسین سیمایی صراف وزیر علوم، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس روسای دانشگاه‌ها و پارک‌ها صبح امروز (شنبه، ۲۴ شهریور ۱۴۰۳) در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد.

علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات در این همایش با بیان اینکه دولت چهاردهم، دولت وفاق ملی است؛ تاکید کرد: ایده وفاق از سوی رئیس جمهور بسیار خوب است و امیدوارم در همه ارگان‌ها به خصوص وزارت علوم تصدی یابد.

وی افزود: انتظار دارم وزیر علوم با ۱۰۱ رئیس دانشگاه گفتگو داشته باشد تا متوجه شود که چه برنامه‌ای در دستور کار دارند. گفتگو درمان بسیاری از مسائل است که سرچشمه وفاق ملی خواهد بود.

منادی تصریح کرد: در منطقه با عربستان و ترکیه در ارتباط هستیم، متاسفانه هر دو کشور از ما جلو زده اند که نشان می‌دهد زنجیره تامینمان ایراد دارد؛ بنابراین در مجلس برای همه بخش‌ها ۱۴ زنجیره اختصاص دادیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای فرهنگیان اختصاص یافت که آن را پرداخت کردیم.

وی بیان کرد: مجلس مطابق تصویب قانونی به استادان و معلمانی که شرایط تنش وار را تحمل کردند نمره داد عبور آنها از بحران برایمان ارزش داشت که همان ارتقا را به همراه خواهد داشت.

منادی گفت: برای افزایش همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی و وزارت بهداشت گام‌های خوبی در مجلس برداشتیم، ۲ مرحله به صدرت ۳۰ درصد این موضوع در دولت آقای روحی به ثمر نشست، اما در زمان شهیدرئیسی به دلیل حضور برخی افراد نابلد در سازمان برنامه و بودجه بخشی از مبلغ کسر شد که در رایزنی با شهید رئیسی و دکتر زلفی گل تلاش کردیم تا ۱۰ درصد از آن بازگردد، ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان داشتیم که اقتصاد دانش بنیان را عملا محقق کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر