صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۰ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳

حجت الاسلام رستمی: جشنواره قرآنی پرمخاطب‌ترین جشنواره دانشگاه‌هاست

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه ۲۰۰ هزار دانشگاهی در جشنواره قرآنی شرکت کردند، تاکید کرد: شاید با حد مطلوب فاصله داشته باشیم، اما پرمخاطب‌ترین جشنواره فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی دانشگاه‌ها یک جشنواره قرآنی است.
کد خبر : 931553

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اجلاس روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور با حضور حسین سیمایی صراف وزیر علوم، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس روسای دانشگاه‌ها و پارک‌ها صبح امروز (شنبه، ۲۴ شهریور ۱۴۰۳) در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در این همایش اظهار کرد: به زودی در مهر سالگرد روزی فرا می‌رسد که در آن افراد تحت آماج انواع ظلم‌های فاحش حقوق ادعایی بشر کودک کشی، دختر کشی، زن کشی، حمله به خبرنگاران و بی گناهان اسیر بوده اند.

وی افزود: درست است که در سند چشم انداز، ماموریت‌های بزرگی در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفت و هم اکنون از آنها عقب مانده ایم، اما باید گفت که دانشگاه و کشور در آن زمان شرایط مساعدی نداشتند.

حجت الاسلام رستمی تصریح کرد: قبول دارم که از برنامه عقب مانده ایم، اما متناسب با ظرفیت‌ها عملکرد خوبی داشته ایم.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: فرصت حضور رئیس جمهور که خودشان هیئت علمی دانشگاه هستند کمک کننده حرکات رو به جلو و صحیح خواهد بود.

وی بیان کرد: مجاهدت‌های فراوانی در سال‌های اخیر وجود داشته است و روسای دانشگاه‌ها در آغاز مسئولیت خود در دولت سیزدهم با روند بازگشایی دانشگاه‌ها پس از دو سال، پایان پاندمی کرونا و ... رو به رو شدند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه ۲۰۰ هزار دانشگاهی در جشنواره قرآنی شرکت کردند، تاکید کرد: شاید با حد مطلوب فاصله داشته باشیم، اما پرمخاطب‌ترین جشنواره فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی دانشگاه‌ها یک جشنواره قرآنی است.

وی اضافه کرد: آغاز سال تحصیلی جدید برای تحقق شعار وفاق ملی، فرصتی برای همه دانشگاه هاست تا جریان عمومی کشور به نظام اسلامی سوق داده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر