صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چهارمین فصل هنری علی رهبری در سنت‌پترزبورگ آغاز می‌شود/ نظر چهره بین‌المللی موسیقی ایران درباره هوش مصنوعی

علی رهبری رهبر نامدار ارکستر بین‌المللی ایرانی درباره هوش مصنوعی در ارکستر گفت: هوش مصنوعی می‌تواند آهنگ بسازد اما در ارکسترها تا به حال مورد استفاده قرار نگرفته است.
کد خبر : 931535

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ایرانی، برای اولین بار در فصل هنری ۲۰۲۱-۲۰۲۲، توسط والری گرگیف مدیر کل هنری مجموعه اپرای مارینسکی، برای رهبری ۲ اثر از آثار مشهورترین آهنگسازان روسی، شوستاکوویچ و کورساکف به اپرای مارینسکی دعوت شد و بعد از این اجرا، بلافاصله به عنوان رهبر دایم میهمان اپرای مارینسکی منسوب شد.

علی رهبری مدیر هنری سابق ارکستر‌های سمفونیک شهر‌های بروکسل، مالاگا، زاکرب و پراگ، در این مدت آثار مختلفی از آهنگسازان مشهور جهان به ویژه آهنگسازان روسی و شرقی را روی صحنه برد و در کنار این آثار، «رضا فکری» خواننده اپرا را برای اجرای چنین گفت زرتشت دو مرتبه و «امین غفاری» را برای اجرای نوحه خوان (برای ویولن و ارکستر) یک مرتبه به این مجموعه هنری دعوت کرد. لازم به ذکر است که هر‌دو قطعه نام برده از مجموعه بزرگ مادرم ایران به آهنگسازی علی رهبری هستند.

در خاتمه دومین فصل هنری حضور علی رهبری در مارینسکی، والری گرگیف اسطوره روس رهبری جهان، در مراسم تلویزیونی، ضمن قدردانی از علی رهبری از نتیجه زحماتش در مارینسکی تجلیل و قدردانی به عمل آورد.

علی رهبری، برنده مدال طلای مسابقات جهانی رهبری ارکستر در فرانسه، اکنون در فصل هنری ۲۰۲۴-۲۰۲۵، برای نوزدهمین بار در روز پنجشنبه پنجم مهرماه در کنار شوبرت آهنگساز اتریشی و آراتونیان آهنگساز ارمنی اثری از امیر مهیار تفرشی پور، آهنگساز ایرانی را به روی صحنه خواهد برد. این اثر قبلا نیز در لندن توسط علی رهبری برای شرکت ناکسوس رهبری و ضبط شده است.

رهبری درباره هوش مصنوعی در فضای ارکسترال به آنا گفت: هوش مصنوعی می‌تواند آهنگ بسازد ولی در ارکستر‌ها تابه حال هیج استفاده‌ای نشده و به عقیده من استفاده هم نخواهد شد، چرا که لزوم آن تا به حال دیده نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر