صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۷ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
در گفت و گو با آنا

عربشاهی: الاهلی از تیم‌های خوب عربستان است/ پرسپولیس حق دارد به فدراسیون معترض باشد

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: بازیکنان پرسپولیس با انگیزه و اراده بالا بازی کنند و در عربستان نتیجه خوبی برابر الاهلی می‌گیرند.
کد خبر : 931506

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره افزایش بودجه نمایندگان آسیایی ایران در لیگ‌های نخبگان و قهرمانان آسیا اظهار کرد: سقف بودجه در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و تنها در کشور ما وجود دارد، دلیلش هم این است که بیشتر باشگاه‌های ما به رغم اینکه دولتی هستند، اما حمایت یکسانی از هیچ کدام آنها نمی‌شود. در کشور‌هایی که فوتبال دولتی ندارند هم شرایط به گونه‌ای است که بخش خصوصی می‌تواند درآمدزایی کند پس سرمایه‌گذاری بسیار خوبی می‌کند و در این میان باشگاهی که بتواند موفق‌تر شود از درآمد خود در فوتبال خرج می‌کند، اما در ایران چنین نیست، پس سقف بودجه گذاشتند.

پرسپولیس حق دارد معترض باشد

وی ادامه داد: اگر باشگاه‌های تراکتور و نساجی و ... از بخش خصوصی آمده‌اند به واسطه مالکان متمولی است که دارند و در رأس همه باشگاه‌های خصوصی تراکتور با حضور محمدرضا زنوزی است. سقف بودجه لزومی ندارد که وجود داشته باشد ولی شرایط برای درآمدزایی باشگاه‌ها یکسان باشد. اگر باشگاهی نخواست یا نتوانست هزینه گزافی کند موضوعی است که در سراسر دنیا وجود دارد. وقتی برای نمایندگان آسیایی ما سقف بالاتری در نظر گرفتند و پرسپولیس و استقلال به خاطر لیگ الیت یا همان نخبگان بیشتر از سپاهان و تراکتور دز لیگ قهرمانان سقف دارند، لزومی ندارد در آخرین فرصت دوباره افزایش داده شود تا بتوانند تمامی نفرات خود را ثبت کنند. در این میان پرسپولیس حق دارد معترض باشد، چون تمامی نفرات خود را ثبت کرده بوده، اما دیگر تیم‌ها موفق به ثبت نشده بودند. 

تیم‌های عربی خیلی بیشتر هزینه کردند

پیشکسوت تیم پرسپولیس افزود: رقیب سنتی پرسپولیس یا لیگ برتری‌اش باید ثبت کند، چون همه نفراتی را که جذب کرده بودند موفق به ثبت قراردادشان نشدند. افزایش سقف نمایندگان آسیایی به دیگر تیم‌ها هم ظلم می‌کند، چون شرایط برابر نیست. ضمن اینکه افزایش سقف با مجوز مالک باشد نه اینکه جواز آن را فدراسیون بدهد. از طرفی با این افزایش هم تیم‌های ما قدرت اول آسیا نمی‌شوند، چون تیم‌های عربی خیلی بیشتر هزینه کردند و بازیکنان نامدارتری گرفتند. چطور است که بودجه باشگاه‌های آسیابی ما را بالاتر می‌برند ولی نمی‌توانند ورزشگاه‌هایی داشته باشند که زمین چمن آنها باعث نشود آبروی ما برود. نباید نان را به نرخ روز خورد، هر چه قدر هم بودجه را بالاتر ببرید باشگاه‌ها به فکر رفع مشکلات چمن نخواهند بود.

کی می‌خواهند وفاق ملی کنند؟

وی تصریح کرد: ورزشگاه‌های آزادی و تختی و نقش جهان ناآماده هستند. ورزشگاه مشهد هم که اجازه استفاده از آن را به پرسپولیس و استقلال نمی‌دهند. بالاخره کی می‌خواهند وفاق ملی کنند تا از اعتبار ایران دفاع شود؟  باشگاه‌های دیگر حق دارند به افزایش بودجه آسیایی‌ها معترض باشند، چون در لیگ برتر و جام حذفی با آنها بازی دارند. بالاخره نمی‌خواهند در شرایط نابرابر بازی کنند. در میان‌شان آنهایی که دولتی هستند چرا از بودجه برابری برخوردار نیستند. قبول که آسیایی‌ها باید کمی بودجه بهتری داشته باشند ولی نباید فاصله را آن قدر زیاد کنند که برای جذب بازیکن دچار مشکل شوند. با قوانین اشتباه خود فوتبال ایران را از بین بردند.

چیدمان گاریدو خیلی مهم است

عربشاهی درباره بازی پرسپولیس در خانه الاهلی عربستان گفت: الاهلی از تیم‌های خوب عربستان است. پرسپولیس در جذب بازیکن عملکرد خوبی داشته ولی می‌شد یک مهاجم دیگر هم جذب کند، چون تیم در سه جبهه می‌جنگد و بازیکنان نیاز به ریکاوری دارند تا برای تمامی بازی‌ها آماده باشند. سرمربی تیم هم بهتر است از سه دفاع مرکزی استفاده کند. کنعانی‌زادگان، گولسیانی و پورعلی گنجی، ملی‌پوش هستند. چیدمان گاریدو خیلی مهم است و اینکه تاکتیک مناسب را انتخاب کند، تعویض‌های درستی هم داشته باشد تا تیم امتیاز ندهد. بازیکنان پرسپولیس با انگیزه و اراده بالا بازی کنند در عربستان نتیجه خوبی برابر الاهلی می‌گیرند به شرطی که خودباوری خوبی داشته باشند، البته بازی خیلی سختی دارند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر