صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با آنا؛

بالندگی سرود با روزآمد شدن و فناوری جدید صورت می‌گیرد

مهدی اسماعیل زاده سرپرست و مدیر گروه سرود آوای رضوان گفت: سرود هم چون دیگر ژانرها و محتواهای موسیقی می‌تواند به روز شود به صورتی که با فناوری و تکنولوژی جدید آمیخته شود.
کد خبر : 931488

مهدی اسماعیل زاده سرپرست و مربی گروه سرود آوای باران از استان گلستان شهرستان گرگان که این روزها برای حضور در بخش نهایی جشنواره سرود فجر در تهران حضور دارند، در گفت‌وگو با خبرگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: به اعتقاد من اگر سروددر کشور تقویت شود،‌می‌تواند بار فرهنگی کشور را به دوش بکشد.

وی در ادامه افزود: درصورتی که بتوانیم نوجوانان  و جوانان را جذب گروه‌های سرود کنیم، کار فرهنگی بزرگی را انجام داده‌ایم و خوشبختانه سرود خاصیتش این است که به جوانان و نوجوانان سپرده شود و یک نفر نمی‌تواند به تنهایی بار آن را به دوش بکشد و کارها را پیش ببرد بنابراین فشردگی کارها زیاد است و یک تیم همه باید با هم و در کنار هم کارها و مسئولیت‌ها را برعهده بگیرند و این تجربه‌ای برای همه بشود و چه بسا کار تشکیلاتی و گروهی برایشان بسیار پرکاربرد باشد.

اسماعیل زاده اظهار داشت: سرودی که ما الان می‌بینیم و در سطح کشور اجرا می‌شود صرفا نه یک موسیقی و نه یک نمایش است، این را هم باید در نظر داشته باشیم که هنر زبان مشترک همه ما است و موسقی هم چیزی است که هر کسی نه صرفا درایران بلکه هر جایی وقتی موسیقی محله و قوم خود را بشنوند بدون اینکه متن آن را بداند، با آن ارتباط می‌گیرد و این خاصیت سرود است به همین دلیل هم هست که می‌تواند در جامعه اثرگذار باشد و ما می‌بایست آن را تقویت کنیم.

این سرپرست گروه سرود گلستانی درباره نفوذ تکنولوژی در عرصه سرود گفت: سرود هم چون دیگر ژانرها و محتواها می‌تواند به روز شود ، فناوری و علم جدید با نوازندگی و فعالیت موسیقیایی بهتر آن را پربار و بالنده کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرود فجر
ارسال نظر