صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۳۰ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
معاون ورزشی اداره ورزش و جوانان استان اردبیل در گفت وگو با آنا:

ورزشگاه علی دایی جای خوبی نیست!/ سرانه ورزشی در اردبیل فاجعه است

معاون ورزشی اداره ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: به دلیل نبود اماکن ورزشی و امکانات بانوان نمی دانند کجا باید تمرین کنند و محدودیت های زیادی دارند.
کد خبر : 931423

فرهاد حسنی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص اولویت ها و برنامه های اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: اولویت ما ساماندهی هیئت های ورزشی مان است که یکسری از آنها به صورت سرپرستی اداره می‌شد. در حال برگزاری مجامع سالانه آنها هستیم تا روسای هیئت های ورزشی استان مشخص شوند. نزدیک به ۱۲ هیئت ورزشی روئسایشان مشخص شده است و در حال انجام کارهایشان هستیم تا مجامع آنها را نیز برگزار کنیم تا از سرپرستی در بیایند. 

میزبان 13 اردوی تیم ملی در تابستان بودیم

وی درباره میزبانی های این استان اظهار کرد: در ایام تابستان مسابقات متعددی را میزبانی کردیم. باتوجه به هوای مطلوب اردبیل نزدیک به ۱۳ اردوی تیم های ملی و حدود ۹ تا از مسابقات کشوری را میزبانی کردیم. در حال حاضر میزبان اردوی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان هستیم که در حال اعزام به اسپانیا و تایلند برای مسابقات جهانی و آسیایی هستند. یک مسابقه ای که برای اولین بار در حال برگزاری است، میزبانی مسابقات جام صفوی است. از آنجایی که اردبیل به عنوان مهد تشیع و محل اعلام مذهب رسمی توسط خاندان صفوی است، پهناور، طرحی را به استاندار، فدراسیون ها و وزارت پیشنهاد داد که با موافقت وزیر وقت انجام شد و به نام اردبیل کلید خورد. میزبانی مسابقات کشتی، دارت و گلف جام صفوی را داشتیم و این موارد در تدوین رسمی فدراسیون ها گنجانده شده است. این مسابقات به صورت هر سال، دو سال یکبار یا چهار سال یکبار در اردبیل برگزار می شود. در بسکتبال سه نفره نفر بعد از تبریز میزبان چند کشور و استان های کشورمان به نام جام صفوی هستیم.

تکمیل ورزشگاه علی دایی عزم ملی می خواهد

حسنی در پاسخ به این سوال که وضعیت ورزشگاه علی دایی چگونه است گفت: ورزشگاه علی دایی یک پروژه بسیار برزگ و ملی است. 41 هکتار زمین این ورزشگاه است. ورزشگاه علی دایی را عجولانه افتتاح کردند؛ چراکه اصلا تکمیل نشده بود و به اداره کل ورزش و جوانان تحویل نداده اند و متأسفانه همچنان دست پیمانکار است. جانمایی این ورزشگاه درست نبوده است. خود فرودگاه اردبیل نیز جانمایی درستی ندارد چراکه همه مه های وارد شده از سمت گیلان به آنجا می آید و آنجا را غیرقابل استفاده می کند و پروازها کنسل می شود.

وی افزود: ورزشگاه علی دایی نیز در سمت مه است و باعث می شود تخریب زودتر رخ دهد. به دلیل مه بتن آن تخریب شده است که دیگر ربطی به مسائل دزدی ندارد. این پروژه عزم ملی می خواهد و از پس مدیرکل ورش و جوانان استان و استاندار نیز بر نمی آید. مدیرکل جدید تیم حفاظتی در آنجا مستقر کرده و دوربین های مداربسته نصب کرده تا جلوی سرقت ها گرفته شود. درحال انجام رایزنی هستیم تا بتوانیم پروژه را تکمیل کنیم. در حال حاضر کار خوابیده است و هیچکس در آنجا کار نمی کند.

معاون ورزشی اداره ورزش و جوانان استان اردبیل درباره بودجه ورشگاه علی دایی تصریح کرد: پهناور مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بخشی از پیست دوومیدانی بودجه ای را از وزارت گرفته است تا بازسازی شود. 

نیازمند افزایش زیر ساخت ها و بازسازی اماکن هستیم

وی درخصوص زیرساخت های ورزشی کشور خاطرنشان کرد: تمامی ورزشگاه های کشور نیاز به بازسازی دارند. سرانه ورزشی اردبیل با وجود المپین های زیادی که دارد و رتبه 5 استان ها از نظر مدال های کسب شده در المپیک است، دو سوم میانگین کشوری است. سرانه ما 56 صدم سانتی متر مربع است. سرانه خود اردبیل که نصف جمعیت استان را دارد، بیست و هفت صدم سانتی متر مربع است که این یک فاجعه واقعی است. بانوان ما نمی دانند باید کجا تمرین کنند و خیلی محدودیت داریم. نیازمند افزایش زیر ساخت ها و بازسازی اماکن هستیم. 

حسنی در پایان خاطرنشان کرد: در ورزش همگانی استان اردبیل بین رتبه اول تا سوم  در کشور بوده است. ما مجموعه توریستی شورابیل و هشت کیلومتر رینگ تندرستی و چمن مصنوعی داریم تا مردم به راحتی ورزش کنند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر