صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حامد جلیلی در گفت وگو با آنا؛

نگاه ما به سرود در سطح نخبگانی است/آموزش و پژوهش دوبال سرود هستند

دبیر جشنواره ملی سرود فجر گفت: نگاه ما به سرود صرفا یک کار اجرایی نیست بلکه نخبگانی است و برای رساندن گروه‌ها به سطح استاندارد از دو ملاک آموزش و پژوهش بهره می‌بریم.
کد خبر : 931421

حامد جلیلی دبیر جشنواره ملی سرود فجر در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا با توضیح اینکه تمرین گروه‌های رسیده به مرحله نهایی سرود فجر این روز‌ها در حال اجرا شدن به صورت زنده در تالار رودکی است، گفت: این نخستین بار است که در سطح کشوری چنین اتفاقی بین جامعه سرود و همخوانی کشور در حال رخ دادن است.

وی در ادامه گفت: اینکه گروه‌ها با ارکستر زنده و کاملا حرفه‌ای اجرا داشته باشند، یک معضلی بود که بین گروه‌های سرود چند سالی باب شده بود که پلی بک اجرا شود، البته من عمیقا با پلی بک مخالف نیستم، منتها معتقدم اگر گروهی نتواند زنده اجرا کند، قطعا گروه حرفه‌ای نیست و کارش صرفا تجاری است.
جلیلی با اشاره به اینکه قابلیت‌های سرود کشورمان بیش ازاین استکه صرفا در مناسبی یا جایی دیگر اجرا داشته باشند و بس، توضیح داد: سعی کردیم همین بچه‌های سرود را تقویت کنیم و سطح کیفی شان را بالا ببریم و به آنها نشان دهیم که حرفه‌ای کار کردن چه معنایی دارد. امید به خدا کار را مداوم و مستمر ادامه می‌دهیم پس ازاین دوره نیز مرحله دوم را اجرا خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: آرزو داریم که بتوانیم برای گروه‌های سرود مفید باشیم تا نگاهشان به سرود صرفا یک نگاه اجرایی نباشد به عنوان یک بخش موسیقی و هنر که مرتبط با هنر موسیقی است به کار نگاه کنند. قطعا، چون نگاه ما سطح نخبگانی است بین دیگر گروه‌ها به سرود فجر بین اهالی موسیقی امسال نگاه ویژه تری خواهد شد.

جلیلی یادآور شد: ترویج این تفکر و نگاه برای خود گروه‌ها هم مفید است تا بتوانند کیفیت و پتانسیل خود را ارتقا دهند، هدفمان این است که همه گروه‌ها به این استاندارد برسند امسال هشتصد گروه پس از انتشار فراخوان در بخش سرود ثبت نام کردند که از بینشان تنها هشتاد گروه شرایط لازم برای حضور را داشتند و قاعدتا بقیه گروه‌ها سطح کیفی کافی نداشتند. منتها ما برای همین گروه‌ها هم در دفتر سرود طی چند ماه آموزش‌های ارتقای کیفیت خواهیم داشت تا دراین رویداد حرفه‌ای نخبگانی شرکت کنند.

وی در پایان گفت: ما در جشنواره گروه‌هایی داریم که از دورترین نقاط کشور که به لحاظ معیشتی حتی مشکلات زیادی دارند، شرکت کرده اند و اتفاقا خیلی هم حرفه‌ای هستند و این برایمان خیلی ارزشمند است همین که به این گروه‌ها توجه بشود.

انتهای پیام/

برچسب ها: جشنواره سرود فجر
ارسال نظر