صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۴۱ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳

نسل Z هنگام زلزله چه وسیله‌ای را با خود از خانه می‌برد؟

یک نظرسنجی نتایج جالبی را درباره این سوال به‌دست آورده است، «در شرایط اضطراری که تنها چند دقیقه برای تخلیه خانه وجود دارد، شما چه چیزی را با خود خواهید برد؟»
کد خبر : 931412

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مواردی که شما در ذهن خود مرور می‌کنید و سپس برای آنها تصمیم می‌گیرید در واقع نشانه خوبی هست که می‌تواند ابعاد پنهان شخصیت و اولویت‌هایتان را نشان دهد.

در نظرسنجی که توسط Talker Research از 2000 آمریکایی که به‌طور مساوی از نسل‌های مختلف انتخاب شده بودند از شرکت‌کنندگان خواسته شد تصور کنند که فقط پنج دقیقه فرصت دارند تا خانه را به صورت اضطراری تخلیه کنند و در آن صورت اولویتشان در انتخاب یک وسیله هنگام خروج اضطراری از خانه چیست؟

در حالی که تلفن‌های همراه و کیف پول‌ها گزینه‌های متداول در بین افراد بود، برای نسل Z (متولد 1997-2012)، جواب‌ها بسیار متفاوت و عجیب بودند.

اول فناوری، بعد خاطرات

بر اساس این نظرسنجی، 35 درصد از نسل Z ترجیح می‌دهند لپ تاپ خود را در حین تخلیه با خود ببرند 35 درصد دیگر یک جفت کفش و بقیه داروهای تجویزی خود را در فهرست اولویت‌هایشان داشتند.

{$sepehr_key_1904}

نتایج بیانگر آن بود که نسل Z، بیش از سایر نسل‌ها به فناوری و قابلیت‌های آن در برقراری ارتباط حتی در شرایط بحرانی اهمیت قائل‌اند البته این چیزی است که اکنون همگی به‌طور شفاف شاهد آن هستیم.

برای مثال، در سال 2022 که جنگ اوکراین شروع شد، دیری نپایید که جوانان در هر گوشه  کی‌یف شروع به اشتراک‌گذاری تجربیات خود از درگیری با روسیه را در رسانه‌های اجتماعی بارگذاری کردند به‌گونه‌ای که محتواهایی شامل عکس و ویدئو در TikTok، Instagram و سایر پلتفرم‌ها به سرعت بازنشر می‌شد.

دسته بعدی با انتخاب کفش کتانی به عنوان اولین اولویت می‌تواند نشانگر تمایل آنها در آمادگی عملی برای حرکت سریع باشد یا شاید هم اشتیاق عجیب به جدیدترین کفش‌های کتانی را گوشزد می‌کند، البته با توجه به اعتراف این دسته به اعتیاد در خرید، جای تعجب هم ندارد.

{$sepehr_key_1905}

برای دسته سنی دیگر، همه چیز کمی سنتی‌تر بود، آنها که در دسته متولدین 1981 تا 1996 قرار داشتند هر چند برای تجهیزات دیجیتال خود ارزش قائل‌ بودند اما بیشتر به دنبال گنجاندن داروهای تجویزی خود در میان اقلام با اهمیت بودند.

جالب است بدانید نسل X (متولدین بین 1965-1980) کمترین علاقه را دارد که با خود لباس ببرد (33 درصد) و احتمال بیشتری دارد که آلبوم عکس‌های خانوادگی را با خود ببرد (43 درصد). در همین حال آنها (متولدین 1965-1980) بیشتر احتمال دارد که لوازم خاطره‌انگیزه مانند حلقه نامزدی یا نوارهای عروسی را با خود ببرند تا اینکه آب (21 درصد) یا غذا (17 درصد) را هنگام خروج با خود ببرند.

در آخر این نکته متفاوت هم بدانید که برای حفظ اقلام انتخابی در چنین شرایطی برخی حاضر بودند تمام دارایی خود را هم از دست بدهند و اندکی هم حاضر بودند تا آخر عمر ازدواج نکنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نسل جدید
ارسال نظر