صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۳ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
سروری‌مجد مطرح کرد؛

مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی در آمایش فناوری استان‌‌ها

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: به هر دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌‌ها مأموریت داده شده در منطقه خود درراستای آمایش فناوری اقدام کند.
کد خبر : 931344

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمعی از اعضای اتحادیه واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی شرق کشور و رؤسای استانی واحد‌های شرق و جنوب کشور در دانشگاه آزاد اسلامی همراه با علی سروری‌مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌جنویی و امام جمعه بیرجند دیدار کردند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این دیدار با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه جشنواره امامت و مهدویت گفت: سال گذشته از مجموع یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد، ۵۲ هزار اثر در این حوزه تولید شد که پیش‌بینی می‌شود این آمار در سال جاری و در دوره چهارم جشنواره به ۱۵۰ هزار اثر برسد.

{$sepehr_key_1894}

سروری مجد با اشاره به نگاه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به بنیان خانواده و جوانی جمعیت، اظهار کرد: بانوان همکار شاغل و اعضای هیئت علمی در این دانشگاه می‌توانند به مدت دو سال از مرخصی زایمان بدون محدویت به‌لحاظ تعداد فرزند همراه با پرداخت حقوق و بیمه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به حوزه اشتغال و مهارت‌آموزی عنوان کرد: در این راستا طرح پویش اشتغال را داریم، چراکه معتقدیم هر دانشجو در کنار تحصیل باید یک تخصص و مهارت را یاد بگیرد و این طرح را فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ خدمت رئیس جمهور شهید ارائه کردیم و ایشان به چند وزارتخانه برای همکاری لازم دستور داد تا مسائل بیمه‌ای هم مانع کار نشود.

فعالیت ۴۰۰ واحد، مرکز و پردیس دانشگاه آزاد در کشور

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ۴۰۰ واحد، مرکز و پردیس دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور داریم که با صنعت ارتباط برقرار و نمایشگاه‌هایی را در واحد برای معرفی مشاغل، ظرفیت‌ها و رشته‌های تحصیلی هر واحد برگزار می‌کنند که منجر به تفاهم‌نامه می‌شود و دانشجویان در کنار تحصیل به مهارت‌آموزی و اشتغال هم می‌پردازند.

به هر دانشگاه آزاد اسلامی مأموریت داده شده در منطقه خود درراستای آمایش فناوری اقدام کند؛ به عنوان مثال خوزستان در حوزه گردشگری، شیلات، کشاورزی و صنایع یک مأموریت ویژه دارند تا متناسب با آن رشته‌های تحصیلی را تنظیم کنند و با صنعت و حوزه‌های کشاورزی ارتباط داشته باشند

سروری‌ مجد متذکر شد: در عرصه فناوری‌ها هم با آمایشی که در سطح استان‌ها صورت گرفته، ظرفیت‌های هر استان شناسایی و متناسب با آن هم رشته‌های تحصیلی مهندسی شده و جابه‌جایی‌ها صورت گرفته است.

دانشگاه آزاد محلی برای حل‌مسئله در استان‌ها

وی یادآور شد: به هر دانشگاه آزاد اسلامی مأموریت داده شده در منطقه خود درراستای آمایش فناوری اقدام کند؛ به عنوان مثال خوزستان در حوزه گردشگری، شیلات، کشاورزی و صنایع یک مأموریت ویژه دارند تا متناسب با آن رشته‌های تحصیلی را تنظیم کنند و با صنعت و حوزه‌های کشاورزی ارتباط داشته باشند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه توضیح داد: این تفاهم‌ها زمینه اشتغال دانشجویان را مهیا می‌کند و خدمتی به آن منطقه است که دانشگاه به‌عنوان حل مسئله در خدمت استان قرار بگیرد و نیاز‌های آن را تأمین کند.

سروری‌ مجد با اشاره به اقدامات فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تقریب مذاهب افزود: آگاه‌سازی استادان و دانشجویان به اوضاع و احوالات منطقه‌ای و تهدیدهای دشمن و واکسینه شدن مجموعه علمی و دانشگاه در برابر تهدیدات مخرب بیرونی منجر شد تا در سال‌های اخیر هیچ مسئله خاصی در استان‌های تلفیقی نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه امامت و مهدویت از سه سال گذشته برنامه‌هایی از ۱۳ ماه رجب تا نیمه‌ ماه شعبان تدارک دیدیم که دانشگاه آزاد اسلامی در خدمت موضوعات امامت و مهدویت قرار می‌گیرد.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبیین کرد: برخی استان‌ها مانند کرمان در سه عرصه شعر، علم و پژوهشی و کودکان در موضوع امامت و مهدویت آثاری را تولید کرده و نشاط و تحرکی در سطح دانشگاه و مدارس سما ایجاد کردند.

به گزارش آنا، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مسئولان دبیرخانه تقریب مذاهب دانشگاه، علیرضا عزیزی سرپرست و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمد حاجی‌زاده مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی، مصیب داوری دبیر کارگروه تخصصی تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام مجید جابری شورای برنامه‌ریزی علوم دینی اهل سنت شعبه خراسان‌جنوبی با مولوی فاروقی امام جمعه اهل سنت بیرجند و جمعی از علمای برجسته اهل سنت استان خراسان‌جنوبی هم دیدار و گفتگو کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر