صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۸ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳

دبیری: هوش مصنوعی تعامل دولت و مجلس را تسهیل می‌کند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: استفاده از هوش مصنوعی در حوزه قوانین باعث تسهیل تعامل دولت و مجلس می‌شود.
کد خبر : 931326

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهرام دبیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در مراسم رونمایی از چهار کتاب تنقیح قوانین و سامانه دستیار هوشمند تنقیح قوانین کشور با اشاره به اهمیت تنقیح قوانین و لزوم استفاده از هوش مصنوعی در آن، گفت: استفاده از هوش مصنوعی در حوزه قوانین باعث تسهیل تعامل دولت و مجلس می‌شود.

وی با اشاره به توسعه و تاثیرگذاری هوش مصنوعی در ابعاد مختلف جامعه گفت: هوش مصنوعی در فعالیت‌های مختلف می‌تواند مفید واقع شود و بسیاری از امور توسط آن انجام‌می‌شود.

و با اشاره اقدامات مرکز پژوهش‌های مجلس برای استفاده از هوش مصنوعی در عرصه تنقیح قوانین بیان کرد: سامانه دستیار هوشمند تنقیح قوانین برای تصمیم‌گیری کارشناسانه درست و علمی می‌تواند مثمرثمر باشد. این سامانه در طول زمان تکمیل خواهد شد چرا که علم دائما در حال پیشرفت است لذا باید مرکز پژوهش‌های مجلس برای ارتقای آن هم برنامه ریزی کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان این‌که «سامانه دستیار هوشمند تنقیح قوانین دانش بنیان و تعاملی است» گفت: امیدواریم تعامل خوبی بین دولت و مجلس برقرار شود. هم دولت تازه سرکار آمده و هم مجلس و زمان فعالیت این دو همزمان است و این امر فرصت خوبی برای همکاری دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم فراهم کرده است.

به گزارش آنا، روز گذشته از چهار کتاب تنقیح قوانین و سامانه دستیار هوشمند تنقیح قوانین کشور رونمایی شد؛‌ مرکز پژوهش‌های مجلس از سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی سامانه هوشمندسازی تنقیح قوانین و مقررات با هوش مصنوعی را در دستور کار خود قرار داده که پس از طی مراحل و آزمون‌های مختلف این سامانه نهایی شده است.

بهره‌گیری از پیشرفت‌های علمی در زمینه هوش مصنوعی، کدگذاری و گردآوری موضوعی قوانین، ارتباط سنجی بین قوانین، تنقیح و پالایش قوانین کشور، احصا قوانین معتبر و شناسایی قوانین نامعتبر و ارائه جداول تنقیحی، از اهداف اصلی سامانه هوشمندسازی تنقیح قوانین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر