صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
از کمبود معلمان تا شکاف عمیق آموزشی؛

کلاس‌های شلوغ و بودجه ناکافی، مدارس ابتدایی بریتانیا را وارد بحران کرده است

تعداد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی مدارس بریتانیا بسیار زیاد شده است و می‌توان گفت بریتانیا از جمله کشور‌هایی است که از نظر تعداد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در صدر جدول جهانی قرار دارد.
کد خبر : 931303

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نتایج یک گزارش بین‌المللی که گاردین منتشر کرده حاکی از ان است که تعداد دانش‌آموزان کلاس‌های مدارس ابتدایی در بریتانیا به یک بحران در این کشور تبدیل شده است و بنابر آمار تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی بریتانیا حتی از کشورهای مکزیک، ترکیه و کلمبیا نیز بیشتر است. 

نتایج مطالعه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) که وضعیت آموزش و پرورش در حدود ۵۰ کشور را مقایسه کرده است، نشان می‌دهد که معلمان مدارس ابتدایی در بریتانیا با کلاس‌های پرجمعیت و حضور ۲۷ دانش‌آموز در هر کلاس مواجه هستند.

تنها در شیلی کلاس‌ها پرجمعیت‌تر هستند و تعداد دانش‌آموزان ۲۸ نفر در هر کلاس است. در ژاپن نیز هر کدام از کلاس‌های ابتدایی دارای ۲۷ دانش‌آموز هستند. در مقایسه، در لوکزامبورگ و کرواسی تنها ۱۵ دانش‌آموز در هر کلاس حضور دارند، در حالی که میانگین نتیجه مطالعه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی برابر ۲۱ دانش آموز است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که نسبت دانش‌آموز به معلم در بریتانیا در میان کشور‌ها در رتبه پنجم و پس از هند، مکزیک، کلمبیا و برزیل قرار دارد.

«دنیل کبده»، دبیر کل اتحادیه ملی آموزش بریتانیا، در مورد این یافته‌ها گفت: نتایج این مطالعه برای هر کودک پیامد‌های مهمی دارد. کلاس‌های پرجمعیت به معنی اختصاص زمان کمتر برای ارتباط با هر دانش‌آموز است و این امر پشتیبانی مستقیم از هر دانش‌آموز را دشوارتر می‌کند.

مطالعه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی همچنین نشان داد که بریتانیا در زمینه سرمایه‌گذاری در آموزش دوران ابتدایی نسبت به کشور‌های مشابه عقب‌تر است و هزینه‌ها برای کودکان خردسال به طور قابل توجهی کمتر از میانگین است.

«دنیل کبده»، دبیر کل اتحادیه ملی آموزش بریتانیا: نتایج گزارش سالانه معتبر سازمان همکاری و توسعه اقتصادی به جهان نشان داد که سیاستمداران بریتانیا در حال آسیب رساندن به جایگاه بین‌المللی ما هستند.

این گزارش سالانه که امسال بر مسائل برابری متمرکز بود، همچنین نشان داد که تفاوت‌های منطقه‌ای در دستاورد‌های آموزشی در بریتانیا بیشتر از بسیاری از کشور‌های دیگر است. به‌عنوان مثال، ۷۱ درصد از افراد ۲۵ تا ۶۴ ساله در لندن دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی هستند و این در حالی است که این رقم در شمال شرق انگلستان ۴۲ درصد است.

این مطالعه نشان داد که معلمان در بریتانیا جوان‌تر و به همین دلیل کم‌تجربه‌تر از همتایان خود در بیشتر کشور‌های دیگر هستند. در این گزارش همچنین به مشکلات حفظ معلمان در انگلستان اشاره شد، جایی که ۹درصد از معلمان در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ از شغل خود استعفا دادند که این رقم نسبت به کشور‌های دیگر در بالاترین حد قرار دارد.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در مطالعه یاد شده تفاوت چشمگیری در برآورد هزینه بین بریتانیا و سایر کشور‌ها اشاره کرد؛ به طوری که براورد هزینه‌ها برای یک دانش‌آموز تمام وقت در آموزش عالی در بریتانیا تقریبا دو برابر میانگین دیگر کشورها در مطالعه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است. این در حالی است که در دوره‌های ابتدایی این هزینه بسیار کمتر از میانگین مطالعه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است و در میان پایین‌ترین کشور‌ها قرار دارد.این گزارش همچنین به اختلاف ۲۷ درصدی در مشارکت بین کودکان خانواده‌های ثروتمند و فقیر در بریتانیا اشاره کرد.

«بریجیت فیلیپسون»، وزیر آموزش بریتانیا، در مراسمی با اشاره به انتشار این گزارش گفت: ما باید آموزش و مراقبت اولیه از کودکان را به درستی انجام دهیم تا همه کودکان بهترین شروع زندگی را داشته باشند و همه والدین قدرت ادامه کار خود را پیدا کنند اما همانطور که گزارش نشان می‌دهد، عدم تناسب در ثبت‌نام کودکان بین خانواده‌های ثروتمند و فقیر در بریتانیا یکی از بزرگترین‌ چالش‌ها در مطالعه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است.

«پل وایتمن»، دبیر کل انجمن ملی مدیران مدارس، گفت: این واقعیت که بریتانیا در میان پایین‌ترین کشور‌های مطالعه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی از نظر هزینه برای هر دانش‌آموز در آموزش ابتدایی قرار دارد باید مایه نگرانی جدی ما باشد. آموزش با کیفیت بالا در دوران ابتدایی یکی از مهمترین نکاتی است که ما باید آن را به عنوان یک راه حل برای رفع شکاف آموزشی و یک اولویت ملی در نظر بگیریم.

کبده در انتها گفت: نتیجه چهارده سال کاهش بودجه در حوزه آموزش و پرورش توسط محافظه‌کاران مشخص شد. گزارش سالانه معتبر سازمان همکاری و توسعه اقتصادی به جهان نشان داد که سیاستمداران بریتانیا در حال آسیب رساندن به جایگاه بین‌المللی ما هستند.

انتهای پیام/

پرستو توکلی
ارسال نظر