صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۲۵ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳

بلینکن: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعلام می‌کند

وزیر امور خارجه آمریکا از تصمیم کشورش برای وضع تحریم های جدیدی علیه ایران به بهانه واهی همکاری نظامی تهران با مسکو خبر داد.
کد خبر : 931236

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه در سخنانی از وضع تحریم‌های جدیدی علیه ایران خبر داد.

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن تا ساعاتی دیگر تحریم‌های جدیدی را علیه ایران از جمله علیه «ایران ایر» به بهانه واهی همکاری نظامی تهران با مسکو اعلام خواهد کرد.

وی در سخنانی مدعی شد که «به عنوان پاسخی علیه تهران» به بهانه همکاری با روسیه این تحریم‌ها اعمال خواهد بود.

این در حالیست که ایران و روسیه قویاً ارسال هرگونه تسلیحات از سوی تهران برای مسکو را در کرده‌اند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص ادعای ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه گفت: همانگونه که بار‌ها تاکید گردید، جمهوری اسلامی ایران ضمن مخالفت با جنگ، از راهکار سیاسی برای حل و فصل اختلافات روسیه و اوکراین و پایان بخشیدن به درگیری‌های نظامی حمایت می‌کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران اوکراین تاکنون هیچگاه بخشی از این نزاع و درگیری نظامی و ادامه آن نبوده و همواره از راهکار سیاسی و گفت‌وگو‌های دوجانبه برای پایان دادن به این بحران و درگیری حمایت کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین گفت: رویکرد اصولی و اعلام شده جمهوری اسلامی ایران در خصوص بحران اوکراین همچنان ثابت و بدون تغییر باقی مانده و تکرار ادعای ارسال موشک‌های بالستیک برای روسیه، با اهداف و انگیزه‌های سیاسی برخی کشور‌های غربی صورت می‌گیرد و کاملاً بی‌اساس است.

به گزارش آنا، این در حالیست که امروز وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به اوکراین سفر می‌کند تا در مورد نیازهای نظامی و اقتصادی بلندمدت کی یف با ولادیمیر زلنسکی و مقامات ارشد محلی گفتگو کند.

دیوید لمی، وزیر امور خارجه بریتانیا نیز پیشتر از سفر مشترک خود با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به اوکراین در هفته جاری خبر داده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر