صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۸ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳

کارآمدی یک شرکت دانش‌بنیان در ۳ اصل آینده بشریت

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: آب، انرژی و هوشمندسازی ۳ اصل آینده بشریت هستند که این شرکت در راستای اهداف خود در این زمینه‌ها کارآمدی خود را نشان داده است.
کد خبر : 931209

فرشید کیانفر دکتری تخصصی مهندسی شیمی و مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با تشریح دستاوردهای این شرکت اظهار کرد: نانوذرات اضافه شده به غشا در سیستم تصفیه آب، دستگاه تصفیه آب قابل حمل با نانوذرات جدید، نانوذرات برای حذف شن و ماسه و گوگرد از نفت، نانوذرات همراه با اسیدآمینه مفید در غشا تصفیه آب، تولید بنزین از متانول و سنتز نانوذرات در پلیمر باتری لیتیومی ازجمله دستاوردهای این شرکت هستند.

وی، باتری لیتیومی پلیمیری با تکنولوژِی جدید، طراحی و کدنویسی در همه سیستم‌های پتروپالایشگاهی، طراحی و ساخت انواع توربین بخار و توربین بادی و آبی، باتری لیتیومی پلیمیری با تکنولوژِی جدید و طراحی و ساخت انواع توربین بخار و توربین بادی و آبی را از دیگر فعالیت‌های این شرکت نام برد.

مدیرعامل، بنیان‌گذار و رئیس هیئت‌مدیره شرکت دانش‌بنیان پیشگام فناوران موفق امید بیان کرد: آغاز فعالیت این شرکت در سال ۹۹ همزمان با اتمام پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشدم بود و بلافاصله با آغاز مقطع دکتری بعد از ثبت شرکت فرایند دانش‌بنیانی انجام شد و توانستیم مجوزهای لازم را اخذ کنیم.

کیانفر عنوان کرد: آب، انرژی و هوشمندسازی سه اصل آینده بشریت هستند که این شرکت در راستای اهدافی که دارد در این زمینه‌ها کارآمدی خود را نشان داده است.

وی با مثبت ارزیابی کردن نقش دانشگاه آزاد در کمک به این شرکت مطرح کرد: دانشگاه در مبحث کمک برای حضور در نمایشگاه، تأمین فضا برای فعالیت و مجوزهای لازم در راستای فرایند‌های آزمایشگاهی بسیار مؤثر بوده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بی‌توجهی به نوع محصول ساخت داخلی و اکتفاکردن به محصولات ارزان و کم کیفیت خارجی را ازجمله نواقص و کمبود‌ها در راه تجاری‌سازی محصولات فناور برشمرد و توضیح داد: از مسیر درآمد‌های داخلی شرکت مشکلات را برطرف می‌کنیم، مسئولان مشکل‌زا نباشند انتظاری از آنها نداریم.

کیانفر با ارائه پیشنهادی برای رشد و شکوفایی مراکز رشد در دانشگاه‌ها تبیین کرد: زمانی که انرژی الکتریسیته تولید شد کسی فکر نمی‌کرد که آینده به آن بستگی داشته باشد. باید با همه‌ طرح‌های که وارد مرکز رشد می‌شوند حتی کپی، مهندسی معکوس یا تکراری به خوبی رفتار کنیم تا بتوانیم چشمه امید را روشن کرده تا آینده را با همین افکار بسازیم.

وی بیان کرد: فناور برتر استان در سال ۱۴۰۱، ایده برتر استان در سال ۱۴۰۲، ایده برتر در طرح تانا استان ۱۴۰۲، پژوهشگر برتر استان در سال ۱۴۰۱، غرفه برتر نمایشگاه علمی و پژوهشی در سال ۱۴۰۱، طرح برتر در نمایشگاه عصر امید تهران ۱۴۰۱، طرح برتر در نمایشگاه نفت گاز پتروشیمی عسلویه ۱۴۰۱، طرح برتر در دانشگاه آزاد ۱۴۰۲، شرکت دانش‌بنیان برتر در حوزه نانو و جوان برتر در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ ازجمله عناوینی هستند که در این سال‌ها کسب کرده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر