صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۷ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
در جلسه مجمع شورای تخصصی حوزوی در قم مطرح شد؛

اصلاح اساسنامه سازمان توسعه روابط علمی و فناورانه بین‌المللی

یکصد و شصتمین جلسه مجمع شورای تخصصی حوزوی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا با حضور اعضای این شورا در قم برگزار شد.
کد خبر : 931203

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این نشست که با حضور اکثر اعضاء برگزار شد، سه موضوع اصلاح اساسنامه سازمان توسعه روابط علمی و فناورانه بین المللی، ماده واحده «صدور پروانه فعالیت واحد‌های فرهنگی، رسانه‌ای، تبلیغی و مشاوره‌ای در عرصه ملی و بین المللی» و اساسنامه پیشنهادی «بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه» مورد بحث قرار گرفت.

آیت الله شیخ ابوالقاسم وافی عضو خبرگان رهبری و مؤسس بنیاد صحیفه سجادیه درباره اساسنامه بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه و ضرورت پرداختن به صحیفه سجادیه عنوان کرد: صحیفه اقیانوس معارف است که میتواند به عالمیان منعکس شده و بسیاری از مشکلات بشریت را بر طرف کند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی وافی مدیر بنیاد گزارشی نیز از روند شکل‌گیری، اساسنامه این بنیاد ارائه داد. همچنین در این جلسه نکات اصلاحی پیرامون اساسنامه سازمان توسعه روابط علمی و فناورانه بین‌المللی به تفصیل مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت.

طبق این اساسنامه، سازمان توسعه روابط علمی و فناورانه بین‌المللی، از حیث ساختاری ذیل نهاد ریاست جمهوری، و با هدف اجرایی‌سازی سند جامع روابط علمی بین المللی جمهوری اسلامی ایران در صورت تصویب نهایی مصوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی راه اندازی خواهد شد.

با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در این جلسه، عدم پوشش کافی اهداف و وظایف مدنظر در سند روابط علمی فناوری بین‌المللی در اساسنامه سازمان از جمله ایرادات این اساسنامه بود.
در ادامه این نشست پیشنهاد شد، موضوعاتی همچون ارائه، بسط و تعمیق تصویر مطلوب از معارف و علوم اسلام ناب و علوم انسانی در مجامع علمی بین المللی با تاکید بر جهان اسلام، تلاش برای جلوگیری از انحصارطلبی علمی نظام سلطه و حمایت هوشمندانه از سرمایه‌های انسانی و علمی کشور و حمایت از جریان‌های فکری و اندیشمندان همسو و نیز توسعه هوشمند و الهام‌بخشی روابط علمی معرفتی با سایر کشور‌ها با تاکید بر اولویت‌ها و مزیت‌های نسبی کشور به‌ویژه در علوم انسانی با کشور‌های همسو در اساسنامه وارد شود.
افزودن مدیر حوزه‌های علمیه کشور و رییس جامعه‌المصطفی العالمیه به ترکیب هیئت امنای سازمان از دیگر پیشنهادات مطرح شده در این نشست بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر