صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

اکثر کشور‌ها بر فضای مجازی خود حکمرانی دارند/ دولت برای رفع خلاء‌ها به مجلس لایحه بدهد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروزه در اکثر کشور‌ها فضای مجازی قانومند و حکمرانی وجود دارد چرا که دیگر فضای صرفاً مجازی نیست بلکه حقیقی‌تر از فضای ملموس و عینی است و تبعات آن در زندگی روزمره قابل مشاهده است.
کد خبر : 931189

امیرحسین بانکی پورعضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت چهاردهم که فرمودند در فضای مجازی باید حکمرانی قانونمند وجود داشته باشد، گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها به رها بودن فضای مجازی اشاره کردند؛ امروزه در اکثر کشور‌ها فضای مجازی قانومند و حکمرانی وجود دارد چرا که دیگر فضای صرفاً مجازی نیست بلکه حقیقی‌تر از فضای ملموس و عینی است و تبعات آن در زندگی روزمره قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه اگر قائل باشیم فضای مجازی نیاز به قانون ندارد مانند این است که در زندگی روزمره نیاز به قانون نداشته باشیم و جامعه دچار هرج و مرج شود، افزود: در این وضعیت احقاق حقی اتفاق نمی‌افتد و امنیت و آبروی مردم به خطر می‌افتد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: اگر مردم بخواهند در این فضا به کسب و کار بپردازند و از مواهب آن بهره‌مند باشند نیازمند قانون و نظام نامه منسجم هستیم، اما اگر بخواهیم ساختاری را ایجاد کنیم که مورد سوءاستفاده افراد هنجارشکن و نابخرد باشد، دود آن به چشم همه می‌رود.

بانکی پور درباره بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار با دولت درباره لزوم ایجاد حکمرانی قانونمند در فضای مجازی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری از آنجا که دولت را مخاطب قرار دادند، نیاز است که دولت در این زمینه برای رفع خلاء‌ها لایحه‌ای تنظیم کند و مجلس هم همراهی می‌کند. جامعه امن و استفاده مطلوب مردم از فضای مجازی بدون نگرانی، نیازمند قانون است که امیدوارم دولت زودتر وارد این عرصه شود، اما بخش‌هایی از این فرآیند به قانون نیاز ندارد و مدیریت دستگاه‌ها را می‌طلبد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دوازدهم درباره نقش شورای عالی فضای مجازی در حوزه قانونمندی فضای مجازی اظهار داشت: مقام معظم رهبری تصمیم گیری و سیاست گذاری کلان را به این شورا واگذار کردند و هرچه این شورا در درون خودش قوی‌تر باشد، می‌تواند قوی‌تر عمل کند و هرجا هم که نیاز به کمک مجلس در حوزه قانونگذاری داشته باشد، باید با این شورا تعامل کرد تا مطالبات رهبری بر زمین نماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر