صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۳ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۳
در سرای نوآوری گردشگری ایران چه می‌گذرد؟؛

از رویداد‌های فناورانه گردشگری تا ساخت ویلا با پرینتر سه‌بعدی دروازه‌ای

رئیس سرای نوآوری گردشگری ایران از برگزاری رویداد‌های فناورانه و آموزش گردشگری در این سرا خبر داد و گفت: سومین رویداد استارت‌آپ ویکند نوآوری در مهندسی، اسفند 1403 برگزار می‌شود.
کد خبر : 931125

صالح امین یاوری عضو هیئت علمی و رئیس سرای نوآوری گردشگری ایران(سنگا) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس درباره راه‌اندازی این سرا در چالوس به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: با توجه به موقعیت بسیار عالی شهر چالوس از نظر نزدیکی به دریا، جنگل و آزادراه تهران شمال و ورود جمعیت میلیونی گردشگر به شهر چالوس، بهترین موقعیت برای توسعه گردشگری و فعالیت‌های فناورانه در این زمینه بود که دانشگاه سال ۹۹ پروپوزال اولیه سرای نوآوری گردشگری ایران را به سازمان مرکزی دانشگاه ارائه داد و اردیبهشت ۱۴۰۰ مجوز اولیه سرا پس از چند جلسه داوری از طرف سازمان به واحد چالوس اعطا شد و از تابستان ۱۴۰۰ فعالیت‌های خود را به صورت جدی آغاز کرد.

{$sepehr_key_1841}

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس درباره مأموریت‌های سرای نوآوری گردشگری و تازه‌ترین فعالیت‌های آن تشریح کرد: فعالیت‌های سرا در چند بخش صورت گرفته است. برگزاری رویداد‌های فناورانه و آموزش گردشگری یکی از بخش‌هاست که تاکنون بیش از پنج استارت‌آپ ویکند، هفت رویداد ایده‌آرا، دو چالش ویکند، بیش از ۳۰ وبینار تخصصی و دو همایش بین‌المللی در زمینه گردشگری برگزار شده است. 

وی افزود: قرار است رویداد ایده‌آرا گردشگری بانوان با عنوان صبا در سه محور صنایع دستی بومگردی و آموزش گردشگری در پاییز، رویداد «دمو دی» در زمینه گردشگری در زمستان امسال و سومین رویداد استارت‌آپ ویکند نوآوری در مهندسی، اسفند 1403 برگزار شوند.

طرح ساخت ۱۰۰ ویلای ۴۰ متری با پرینتر سه‌بعدی دروازه‌ای از مهم‌ترین فعالیت‌های سرای نوآوری گردشگری ایران بوده که اکنون در حال انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار است.

امین یاوری از انعقاد قرارداد با هسته‌ها و واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌های گردشگری خبر داد و گفت: اکنون دو شرکت دانش‌بنیان، ۱۰ واحد فناور و ۱۰ هسته فناور در سرای نوآوری و مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس مستقر هستند و در حال مذاکره با دو واحد فناور و سه هسته فناور برای انعقاد قرارداد نیز هستیم.

رئیس سرای نوآوری گردشگری ایران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس از ارائه طرح گردشگری و جذب سرمایه گذار هم خبر داد و گفت: طرح ساخت ۱۰۰ ویلای ۴۰ متری با پرینتر سه‌بعدی دروازه‌ای از مهم‌ترین فعالیت‌های این بخش بوده که در حال انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار است.

وی در پاسخ به این پرسش که نحوه تعامل و همکاری نهاد‌ها و سازمان‌های مربوط با سرای نوآوری گردشگری به چه صورت بوده است؟ توضیح داد: در سه سال اخیر سرای نوآوری تفاهم‌نامه‌های متعددی با سازمان‌ها امضا کرده است. تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی استان مازندران، اداره کل گردشگری استان مازندران، صندوق کارآفرینی امید، بنیاد برکت، سازمان فنی و حرفه‌ای استان مازندران و ایجاد مرکز مدیریت و مشاوره شغلی، شهرداری چالوس و هچیرود و... ازجمله این فعالیت‌های تعاملی است.

امین یاوری با توجه به فعالیت متمرکز سرا در زمینه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، مراکز TTO، مراکز شتاب‌دهی، مراکز کسب و کار، مراکز ثبت اختراع و مراکز خدمات فناوری عنوان کرد که سال ۱۴۰۲ مرکز رشد مشترک با پارک و علم فناوری استان مازندران به مدت پنج سال امضا شد و اکنون مرکز رشد واحد چالوس زیر نظر پارک اداره می‌‌شود.

عضو هیئت علمی و رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد چالوس با بیان اینکه سرای نوآوری گردشگری، سه سال اخیر از مجموعه فعالیت‌های فناورانه و برگزاری همایش‌های بین‌المللی و مبالغ اجاره از هسته‌ها و واحد‌های فناور برای دانشگاه بیش از یک میلیارد تومان درآمدزایی داشته است، گفت: اکنون هفت عضو هیئت علمی فناور و چهار دانشجوی فناور در هسته‌ها و واحد‌های فناور سرا مستقر هستند و تمامی رویداد‌ها با کمک و حضور دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد برگزار می‌‌شود.

رئیس سرای نوآوری گردشگری ایران یادآور شد: مانند سایر مراکز نوآوری، هسته‌ها و واحد‌های فناور مستقر در سرا نیاز به حمایت مادی و معنوی برای رسیدن به محصول و تجاری‌سازی آن دارند؛ بنابراین از تمامی سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی و سایر مراکز نوآوری درخواست می‌شود در این زمینه از سرا حمایت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر