صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۳۲ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در جمع خبرنگاران؛

انجام 21 میلیارد تراکنش بین دولت و بخش خصوصی طی 3 سال اخیر

خوانساری گفت: مرکز ملی تبادل اطلاعات در سال ۹۵ تاسیس شد و تا سال ۱۴۰۰ تقریبا ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تراکنش بین دستگاه‌های مختلف دولتی و خصوصی را انجام داده است. در ۳ سال گذشته شتاب فوق العاده‌ای به فعالیت‌های این مجموعه اضافه کردیم و ۲۱ میلیارد تراکنش در این مدت انجام شد.
کد خبر : 931081

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد هم آفرینی برای توسعه و کاربرد پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور (پام تک) با حضور مسئولان دانشگاهی وزارت علوم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از ظهر امروز (دوشنبه، ۱۹ شهریور ۱۴۰۳) در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

محمدخوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایفی که سازمان فناوری اطلاعات در حوزه اجرای قانون مدیریت داده اطلاعات ملی بر عهده دارد، مرکز ملی تبادل اطلاعات است. 

وی افزود: مرکز ملی تبادل اطلاعات در سال ۹۵ تاسیس شد و تا سال ۱۴۰۰ تقریبا ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تراکنش بین دستگاه‌های مختلف دولتی و خصوصی را انجام داده است. 

خوانساری تصریح کرد: در ۳ سال گذشته شتاب فوق العاده‌ای به فعالیت‌های این مجموعه اضافه کردیم و ۲۱ میلیارد تراکنش در این مدت انجام شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: برای اینکه بتوانیم خدمات دوره بعد را به شکل مناسب با حذف تصدی گری دولت در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم، ارائه مجوز موارد قانونی و حفظ داده‌های اشخاص از کمیته تعامل پذیری و سازمان فناوری اطلاعات به بخش خصوصی داده شده است و امروز بیش از هزار و ۱۷۰ مجموعه دولتی و خصوصی داریم که از خدمات مجموعه مرکز تبادل استفاده می‌کنند و ۱۶۳ دستگاه هم سرویس ارائه می‌دهند. 

خوانساری با بیان اینکه ظرفیت مناسب برای اجرای قانون مدیریت داده و اطلاعات ملی در کشور ایجاد شده است؛ تاکید کرد: این قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است و در آبان ۱۴۰۱ انجام گرفته است و مطابق آن ۲۷ پایگاه ملی باید داده‌های خود را به شکل مناسب در اختیار دستگاه‌های دولتی دیگر و بخش خصوصی قرار دهند که محل عبور همه آنها از گذرگاه‌هایی است که وزارت ارتباطات زیرساخت ارتباطی بین دولت و دولت و دولت با بخش خصوصی را ایجاد کرده است. 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به برنامه پام تک اظهار کرد: پایگاه اطلاعات مدارک تحصیلی کشور نزد سازمان امور دانشجویان قرار دارد که یکی از ۲۷ پایگاه است و اطلاعات نزدیکی با همکاران داشته ایم، این موضوع را می‌توان یک به روش قرار داد. هدف این رویداد تبادل اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف از نظر تجربیاتی است که در این حوزه اتفاق افتاده است و کمک کننده ارتقای دانش دستگاه هاست. همچنین، تجربیاتی که در این مسیر کسب می‌شود در اختیار مابقی قرار دهند و با کیفیت بهتر و سریع‌تر به هدف برسند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات از سامانه پام تک برای استعلام مدرک تحصیلی دانش آموختگان استفاده کرده است؟، گفت: سازمان فناوری اطلاعات ارتباطات نزدیکی با سازمان امور دانشجویان و مابقی دستگاه‌ها برقرار کرده است. اگر سازمان امور دانشجویان می‌تواند استعلام مدارک دانش آموختگان را انجام دهد به علت زیرساخت‌هایی است که سازمان فناوری اطلاعات و از طریق اپراتور‌های بخش خصوصی برای استفاده از این ظرفیت‌ها ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر