صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۱ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
۲۷ تا ۲۹ شهریور ماه؛

مرحله نهایی نخستین المپیاد ملی آموزش هنر برگزار می‌شود

مرحله نهایی نخستین المپیاد ملی آموزش هنر با هدف شناسایی و حمایت از استعداد‌های جوان هنری بیست و هفتم تابیست و نهم شهریور برگزار می‌شود
کد خبر : 931072

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل دفتر آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  گفت: المپیاد ملی آموزش و هنر رقابتی ویژه هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنر‌های زیبای سراسر کشور با هدف شناسایی و حمایت از استعداد‌های جوان هنری است که از بیست و هفتم تا بیست و نهم شهریور در تهران برگزار می‌شود.

وی با تاکید براهمیت و جایگاه آموزش هنر افزود: با توجه به اهمیت آموزش به عنوان زیربنای مستحکم فرهنگ و هنر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به ویژه دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری، این حوزه را درصدر فعالیت‌های خود قرار داده است. در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های اخیر، توجه به آموزش به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قلمداد شده است.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به مراکز آموزش هنر زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مراکز آموزش هنر، از جمله آموزشگاه‌های آزاد هنری، هنرستان‌های هنر‌های زیبا و مراکز مهارتی، نقش کلیدی در پرورش و تربیت هنرمندان دارند. این مراکز به عنوان پایگاه‌های اصلی آموزش و رشد هنری شناخته می‌شوند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید توجه ویژه‌ای به توسعه کمّی و کیفیت این مراکز داشته باشد. در راستای این اهداف، رویدادی با عنوان "المپیاد ملی آموزش هنر" طراحی شده است که ویژه مراکز آموزش هنری و هنرجویانی که در این مراکز آموزش می‌بینند، برگزار می‌شود. فرآیند برگزاری این المپیاد از بهمن‌ماه سال گذشته با رونمایی از پوستر فراخوان در شورای عالی هنر آغاز شد و پس از آن فراخوان به تمامی استان‌ها ارسال شد.

وی به مراحل برگزاری المپیاد اشاره کرد و افزود: این المپیاد در سه سطح برگزار شده و مراحل پایانی خود را طی می‌کند. سطح اول در درون آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها برگزار شد که در آن گروه‌ها با یکدیگر به رقابت پرداختند. هر آموزشگاه و هنرستان تیم منتخب خود را به سطح استانی معرفی کرد و حدود ۲۰۰۰ تیم درمرحله استانی با یکدیگر رقابت کردندکه این رقابت‌ها در رشته‌های هنر‌های تجسمی (طراحی، نقاشی، گرافیک)، خوشنویسی (نستعلیق و شکسته نستعلیق)، موسیقی ایرانی و جهانی، پویانمایی، سینما و هنر‌های نمایشی، در دو بخش آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنر‌های زیبا برگزار شدو شرکت کنندگان در این رویداد حتی در رشته هنر‌های تجسمی و خوشنویسی، که معمولاً هنر‌های انفرادی محسوب می‌شوند، به صورت تیمی در رقابت‌ها شرکت کردند.

وی در ادامه با اشاره به بخش داوری و انتخاب نهایی، اضافه کرد: تعداد ۷۰۰ تیم به سطح ملی راه یافتند که این آثار در هفت گروه داوری با حضور اساتید برجسته کشور ارزیابی شدند و در نهایت، ازبین تیم‌های راه یافته به مرحله ملی، ۴۱ تیم به عنوان برگزیدگان این رویداد انتخاب شدند که در مراسم اختتامیه که روز پنجشنبه بیست و نهم شهریورماه جاری برگزاری می‌شود تیم‌های قهرمان معرفی و جام قهرمانی را دریافت خواهندکرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر