صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۱۳ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳

«پهپادها» نخستین پلیس حاضر در صحنه جرم می‌شوند

اداره پلیس شهری در آمریکا با همکاری یک شرکت دانش بنیان به زودی نخستین پهپاد‌های پلیس را به کار خواهد گرفت.
کد خبر : 930956

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از IE، اداره پلیس منطقه «Bee Cave» «بی کیو» در آستین تگزاس و شرکت دانش بنیان «Eve Vehicles» «ایو وهیکلز» به زودی توانایی‌های اعزام سریع پلیس را با پهپاد‌های خودران افزایش خواهند داد.

اداره پلیس بی کیو قصد دارد قابلیت‌های واکنش سریع خود را با استفاده از پهپاد‌های خودران تقویت کند.

«برایان جونز» «Brian Jones»، رئیس پلیس منطقه بی کیو اظهار داشت سیستم پهپاد AV۸ می‌تواند به هر شرایط اضطراری واکنش دهد و به عنوان چشم و گوش پلیس به عنوان نخستین پلیس در صحنه یا در مسیر عمل کند.

پهپاد‌ها بدون نیاز به خلبان به صورت خودکار پرتاب خواهند شد. هنگامی که زمان شارژ مجدد فرا می‌رسد یا زمانی که گروه جدیدی از پلیس مسئولیت ماموریت را بر عهده می‌گیرد، به پایگاه خود بازگشته و منتظر ماموریت بعدی خود می‌مانند.

جونز می گوید: «این پهپاد‌ها می‌توانند اولین پلیس حاضر در صحنه باشند و اطلاعات و بازخورد بلادرنگ در مورد آنچه که افسران پلیس برای آن به منطقه اعزام می‌شوند ارائه دهند.»

وب سایت شرکت ایو وهیکلز، درتوصیف این پهپاد‌های بسیار تخصصی و مستقل می‌گوید: آنها در محیط خود وارد عملیات می‌شوند و برای ارائه اطلاعات اولیه با گروهی از نیرو‌های پلیس همکاری کرده تا به تخصیص مؤثر منابع مناسب کمک کنند.

راجر پچینا «Roger Pecina» مدیر عامل شرکت ایو وهیکلز گفت: سه پهپاد در مکان‌های مختلف در سراسر شهر مستقر خواهند شد. پهپاد‌ها و ایستگاه‌های آنها در اطراف شهر مانند پرندگان در آشیانه عمل خواهند کرد. نزدیک‌ترین پهپاد به تماس ۹۱۱ (تماس با مرکز پلیس) پاسخ می‌دهد، به منطقه اعزام می‌شود، سپس به ایستگاه خود بازمی گردد، شارژ می‌شود و منتظر ماموریت بعدی می‌ماند.

مجریان این طرح می‌گویند: پهپاد در حین پرواز، ویدئوی زنده به پلیس مخابره کرده و به آنها اجازه می‌دهد وضعیت را به طور بلادرنگ رصد کنند. این پهپاد با یک بار شارژ می‌تواند بیش از ۴۰ دقیقه پرواز کند و در طول آزمایش به سرعت ۶۷ مایل در ساعت رسیده است.

به گفته جونز این فناوری ابزار اضافی برای اطمینان از ایمنی جامعه و اولین واکنش دهندگان را برای مواقع اضطراری فراهم می‌کند. این فقط نوآوری دیگری است که اداره پلیس این منطقه به منظور خدمت رسانی بهتر به جامعه از آن استقبال می‌کند.

سیستم AV۸ می‌تواند تا هفته آینده برای تماس‌های اضطراری محدود در منطقه «بی کیو» مستقر شود و بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، استقرار کامل این سیستم طی یک تا دو ماه پیش بینی می‌شود.

سه سایت پرتاب، از جمله دو مدرسه محلی، برای برنامه آزمایشی بی کیو AV۸ انتخاب شدند. انتخاب این مدارس قبل از تیراندازی دسته جمعی چهارشنبه گذشته در دبیرستان آپالاچی جورجیا انجام شد. 

به گفته جونز، اگر حادثه‌ای شبیه به تیراندازی اخیر در مدرسه در جورجیا در اینجا رخ دهد، فناوری پهپاد اطلاعاتی را قبل از رسیدن افسران به صحنه ارائه می‌دهد و به آنها اجازه می‌دهد تا برای درگیر شدن با مظنون بهتر آماده شوند.

وی خاطرنشان کرد: «احتمالا می‌توانیم از مکان آنها قبل از رسیدن افسران پلیس مطلع شده و بهتر می‌توانیم به آن موقعیت واکنش نشان دهیم و احتمالا جان افراد را نجات دهیم.»

انتهای پیام/

ارسال نظر