صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۲۷ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳

چرا اختلافات زناشویی نسل Z زیاد است؟

بر اساس یک نظرسنجی جدید در آمریکا، وقتی صحبت از اختلاف بین زن و شوهرها به میان می‌آید، زوج‌های نسل z بیش از هر نسل دیگری با هم درگیر می‌شوند.
کد خبر : 930949

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،در نظرسنجی اختصاصی که از بین یک هزار بزرگ‌سال آمریکایی توسط Talker Research انجام شد، 21 درصد از پاسخ‌دهندگان نسل Z(متولدین سال‌های 1997 تا 2006) اذعان کردند که به‌طور متوسط ​​دو بار در ماه با همسر خود درگیر شده‌اند، در مقایسه، تنها شش درصد از نسل قدیم (متولدین سال‌های 1981 تا 1996) و هفت درصد از پاسخ‌دهندگان نسل X (متولدین سال‌های 1965 تا 1980) گزارش داده‌اند که تا این حد با خانواده‌های خود درگیر هستند.

همچنین این نظرسنجی نشان داد که 10 درصد از پاسخ‌دهندگان نسل Z ادعا کردند که به‌طور متوسط ​​4 بار در ماه با والدین همسر خود درگیر می‌شوند.

تعمیم داده‌های این نظرسنجی ما را به یک برداشت گسترده‌تر از نارضایتی خانوادگی بین زوج‌های نسل Z و همسرشان هدایت می‌کند.

رنه زاویسلاک، متخصص روان‌درمانگر، معتقد است که دلیل این درگیری‌ها به احتمال زیاد به موقعیت نسل Z به عنوان نسل اخلالگر برمی‌گردد.

زاویسلاک در این باره تأکید دارد که نسل Z نحوه تعریف و درک سنتی از جنسیت، تمایلات جنسی و رؤیای همسر خود را قبول ندارد و البته که معمولاً و راحت‌تر همه آموزه‌ها و تجربیات دیگران را رد می‌کند.

او اذعان دارد که روابط زن‌وشوهری می‌تواند به خودی خود دشوار باشد و در این میان نسل Z می‌خواهند که صمیمیت خانوادگی را بدون پیوند طولانی‌مدت داشته باشند و به هیچ وجه دنبال ارتباطات خانوادگی همانند افراد هم خون نیستند و در واقع هرگز چنین سطحی از صمیمیت طولانی‌مدت را خواستار نیستند.

به نظر او، «شورش جامعه‌شناختی» که نسل Z را فراگرفته است، تنها احتمال درگیری بین آن‌ها را افزایش می‌دهد زیرا این نسل محدودیت‌های جنسیت را محترم نمی‌داند و حتی اغلب گرایش به چند عشقی دارند اما آنچه اساس این تفکر است همانا روحیه رد همه چیز است.

هر چند همه موارد بالا در نهایت موجب ترس و ناراحتی در سالمندی نسل Z می‌شود و سؤالی که آن‌ها برایش پاسخی نخواهد داشت آن است که چرا هنجارها و قوانین فعلی را به درستی در زمان مناسب ارزیابی نکرده‌اند و همه را با بی‌پروایی رد کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر