صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۱ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان استان البرز:

بخش خصوصی در ورزش فکر درآمد است تا سلامت افراد/استان البرز 66 منطقه محروم دارد

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز گفت: اماکن ورزشی به بخش خصوصی واگذار شده است و بخش خصوصی نیز به دنبال کسب درآمد خود است تا سلامتی افراد.
کد خبر : 930906

مهران افشاری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص کم تحرکی جوانان و رفتن به سوی تفریحات ناسالم گفت: یکی از معضلاتی که که باعث شده است این اتفاق رخ دهد، گران شدن ورزش در کشور است. اماکن ورزشی به بخش خصوصی واگذار شده است و بخش خصوصی نیز به دنبال کسب درآمد خود است تا سلامتی افراد. ازآنجایی که مبلغ اجاره ورزشگاه ها نیز بالا است، کلاس ها گران می شوند. از نظر اقتصادی خیلی چیز ها مخصوصا برای خانواده های چند فرزندی دیگر مقدور نیست . متأسفانه مدل زندگی خانواده ها تغییر کرده است. جوانان بیشتر تمایل دارند در فضای مجازی وقت خود را بگذرانند تا اینکه بخواهند تحرکی داشته باشند. قطعا به جسم جوانان صدمه وارد می شود که اصلا موضوع خوبی نیست. باید فرهنگ سازی شود. همگی ما و دولت باید کمک کند شرایطی را مهیا کند تا ورزش کمی ارزان تر شود.

باید زمان اوقات فراغت جوانانمان را به خوبی مدیریت کنیم

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ورزش همگانی موضوع بسیار مهمی است.  متأسفانه خیلی وقت ها شاهد این هستیم که جوانان دور یکدیگر در پارک جمع می شوند و به مصرف سیگار و مواد مخدر می پردازند. هیئت همگانی ما باید برنامه ریزی خوبی داشته باشد. باید بتواند زمان اوقات فراغت جوانانمان را به خوبی مدیریت کند تا دیگر به سمت مواد مخدر گرایش نداشته باشند. متأسفانه جوانان ما اوقات فراغت مناسبی ندارند و تفریحات کاذبی دارند. باید فضایی ایجاد شود و همگی کمک کنند تا وقت جوانان را به خوبی مدیریت کنیم.

مهاجران آمار طلاق را بالا می برند

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در پاسخ به این سوال که باید چه اقدامی باید از سوی این اداره صورت بگیرد تا جوانان کمتر به سوی سیگار و مواد مخدر بروند گفت: در جلسه ستاد ساماندهی و شورای ورزش که مهم ترین جلسات ما هستند معمولا این موارد مطرح می شوند و به دنبال این هستیم همه دستگاه ها را درگیر این کار کنیم. متأسفانه استان البرز 66 منطقه محروم دارد و شدیدا در معرض آسیب های اجتماعی است. این مورد می تواند برای استان ما معضل بزرگی باشد. سالیانه 150 هزار نفر به استان البرز مهاجرت می کنند که به دلیل کسب درآمد است. متأسفانه اکثر کسانی که وارد استان ما می شوند آمار طلاق را بالا می برند. تنها ابزاراصلی ما جلسه شورای ورزش و ستاد سامان دهی است. باید در بحث فرهنگ سازی خیلی کار کنیم. خوشبختانه طرح های خوبی ابلاغ شده است و برنامه های خوبی در سطح استان داریم تا بتوانیم در سطح توان وزارت ورزش و جوانان باری از دوش خانواده ها برداریم.

قوانین خوبی تصویب می شود اما اجرا نه

وی در خصوص مهاجران این استان خاطرنشان کرد: قوانین و طرح های بسیار خوبی در مجلس تصویب شده است. تنها خواهش ما این است که به آنها عمل شود. حتی اگر 50 درصد طرح ها عملی شود خیلی خیلی کمک کننده خواهد بود. متأسفانه این اتفاق رخ نمی دهد و فقط به خانواده ها وعده و وعید داده می شود. نمونه آن وام های فرزند آوری است. در خصوص حضور اتباع غیر مجاز باید بگویم که خداراشکر اتفاق های خوبی در چندوقت گذشته رخ داده است. در این چند وقت اتباع غیرمجاز را گرفته اند و به کشور های خود بازگردانده اند. قطعا این موارد می تواند کمک حال ما باشد و فرصت خوبی ایجاد کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر