صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۵ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
کولیوند در نشست خبری؛

هیچ بیماری عفونی یا واگیرداری در میان زائران اربعین گزارش نشد

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: خوشبختانه تا این لحظه حتی یک مورد بیماری واگیردار از این مراسم میلیونی گزارش نشده است.
کد خبر : 930889

به گزارش خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور در نشست خبری ظهر روز یکشنبه ۱۸ شهریورماه با بیان اینکه از سال گذشته جلسات آسیب شناسی برای بازنگری در سیاست‌های حاکم بر عملیات اربعین حسینی برگزار شده است؛ گفت: برگزاری کنگره بین‌المللی اربعین آخرین فعالیت هلال قبل از مراسم میلیونی اربعین بود.

فراهم کردن زیرساخت‌‌های مناسب برای زائران اربعین

وی با اشاره به گرمای شدیدی که در کشور ایران، عراق و منطقه غالب بود و موجب نگرانی شدید زائرین شد گفت: خوشبختانه توانستیم زیرساخت‌های خوبی برای جلوگیری از گرمازدگی زائرین عزیز فراهم کنیم.

خوشبختانه هیچ تلفاتی در گرما‌زدگی نداشتیم

کولیوند مطرح کرد: با عنایت خدا و همکاری ارگان‌های مختلف، مردم عزیز و تلاش‌های نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر حتی یک مورد تلفات جانی ناشی از گرمازدگی نداشتیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: توانستیم تعداد پایگاه‌های سلامت هلال‌احمر را در طول مسیربه یک هزار و ۷۰۰ پایگاه ارتقا دهیم.

حتی یک مورد تلفات جانی ناشی از گرمازدگی نداشتیم



وی افزود: تعامل‌ خوبی با ارگان‌های داخلی و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی داشتیم به طوری که امکانات بسیاری از سازمان جهانی صلیب سرخ برای این مراسم معنوی دریافت کردیم.

کولیوند گفت: در مراسم اربعین حسینی بیش از شش هزار نفر برای خدمات سلامت و امداد و نجات و دو هزار نفر نیز برای طرح طبیب الدوار خدمت رسانی کردند.

همکاری آمبولانس‌های بهشت زهرا با هلال در پوشش مراسم اربعین حسینی

کولیوند تاکید کرد: یکی از فعالیت‌های خوبی که سازمان هلال احمر انجام داد آمادگی مردم و اطلاع رسانی خوب برای جلوگیری از حوادث ناگوار برای مردم کشور بود. همچنین یکی دیگر از فعالیت‌های خوب هلال احمر پوشش همه بیمه‌ها بود. همچنین آمبولانس‌های بهشت زهرا کشور نیز در این ماموریت بزرگ با هلال احمر همکاری داشت.

{$sepehr_key_1767}

مشکل کمبود دارو نداشتیم

وی ادامه داد: خوشبختانه در مراسم اربعین با هیچ کمبود دارویی مواجه نشدیم و همچنین وزارت بهداشت عراق بعضی از بیمارستان‌های خود را در اختیار هلال احمر کشور ما قرار داد و در بعضی از بیمارستان‌های این کشور نیز نیرو‌های هلال‌احمر حضور داشتند و ارائه خدمت می‌کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر تشریح کرد: ملاقات‌هاب خوبی با معاون هلال‌احمر کشور عراق، وزیر بهداشت عراق، وزیر کشور عراق و معاون عملیات حشدالشعبی و دیگر مسئولین عراقی برای بهتر شدن کیفیت خدمات انجام شد.

کولیوند ادامه داد: در مجموع بیش از ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار خدمت به زائرین مراسم اربعین ارائه شد. ۴۸۶ مصدوم به داخل کشور منتقل و۸۸۷ مصدوم به بیمارستان‌های عراقی منتقل شدند که اوج مراجعه کنندگان به مراکز درمانی درگیر گرمازدگی شده بودند.

در مجموع بیش از ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار خدمت به زائرین مراسم اربعین ارائه شد

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: یکی از اقداماتی که جمعیت هلال‌احمر در خصوص کاهش حوادث جاده‌ای در داخل کشور، برگزاری یک سمپوزیوم بین‌المللی با همکاری سردار حسینی رئیس پلیس راهور برگزار شد. در این برنامه بسیاری از کشور‌های خارجی از جمله آلمان برنامه‌های خوبی ارائه دادند.

حتی ابتلا به یک مورد بیماری واگیر دار از مراسم اربعین حسینی گزارش نشده است

کولیوند تاکید کرد: خوشبختانه تا این لحظه حتی یک مورد بیماری واگیردار از این مراسم میلیونی گزارش نشده است.

وی افزود: در مراسم ۲۸ صفر و مسیر‌های منتهی به مشهد نیز جمعیت هلال احمر خدمات گوناگونی را به زائرین ایرانی و کشور‌های مختلف ارائه کردند.

حضور دوماهه بالگرد روسی

رئیس جمعیت هلال احمر کشور عنوان کرد: در دیداری که با رئیس سلامت و اقدامات بشر دوستانه کشور‌های بریکس انجام شد تفاهمنامه‌ای میان جمعیت هلال‌احمر ایران و راشن هلیکوپتر که یک شرکت روسی است انجام شد تا بزرگترین بالگرد این شرکت با ظرفیت حمل ۱۲۰ نفر یا ۲۰ تن بار برای دوماه به صورت رایگان در خدمت جمعیت هلال‌احمر باشد.

وی ادامه داد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای برای خرید ۲۰ فروند هلیکوپتر انجام شده است و این هلیکوپتر‌ها قرار است تا دوسال آینده در اختیار جمعیت هلال‌احمر قرار گیرد، علاوه‌بر آن قرار است بالگرد‌های هلال اهمر به سیستم ناوبری جدید دید در شب مجهز شود.

کولیوند با بیان اینکه شرایط انبار‌های جمعیت هلال‌احمر نگران کننده نیست، گفت: انبار‌های هلال‌احمر نیاز به تغییرات جدی دارد و در حال حاضر دغدغه جمعیت هلال‌احمر تکمیل انبار‌های این سازمان است، ما در حال حاضر در حال تکمیل این انبار‌ها هستیم، اما به وضعیت استاندارد نرسیدیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر