صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۹ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳

سردار پاکپور: باید به سمت استفاده از ریزپرنده‌ها و سیستم های شناسایی‌ پیشرفته برویم/ اخراج عناصر تروریست‌ از مرزهای ایران و عراق

فرمانده نیروی زمینی سپاه با تأکید بر اینکه با حضور موثر سپاه، عناصر ضدانقلاب در شرق و جنوب شرق از حاشیه مرزهای ایران پاکسازی شدند، گفت: امروز تجهیزات جدیدی در صحنه نبرد از جمله ریزپرنده‌ها، گلوله‌های هوشمند، پهباد‌ها و... مورد توجه هستند که اهمیت و کاربرد بیشتری نسبت به توپ و تانک دارند.
کد خبر : 930876

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم تکریم و معارفه فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان با حضور سردار سرتیپ «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه، مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان گیلان و خانواده‌های معظم شهدا در این تیپ برگزار شد.

سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه در رابطه با اخراج عناصر ضدانقلاب از مرزهای مشترک ایران و عراق اظهارکرد: در چند ماه گذشته شاهد حملات تروریستی به کلانتری و پاسگاه‌های جنوب کشور بودیم که این حملات از طریق یک گروه شکل نگرفت بلکه یک سرویس قوی در پشت این عملیات‌ها قرار دارد. 

وی افزود: تحرکات در مرزهای کشور نشان از برنامه‌ریزی دشمن و تقویت گروه‌های معاند در مرزها دارد که طبق تحقیقات انجام شده رژیم صهیونیستی پشتیبان تیم‌های خرابکاری در مرزها و عملیات‌های تروریستی در پاسگاه‌های ایران است. 

فرمانده نیروی زمینی سپاه همچنین گفت: با حضور موثر سپاه، عناصر ضدانقلاب در شرق و جنوب شرق از حاشیه مرزهای ایران پاکسازی شدند و با توافق‌نامه امنیتی با عراق، عناصر ضدانقلاب از مرزهای مشترک بین دو کشور اخراج و پاکسازی شد و این بزرگ‌ترین پیروزی جمهوری اسلامی بود.

سردار پاکپور در این مراسم، تیپ میرزا کوچک خان را یکی از تیپ‌های قدرتمند و نیرومند سپاه دانست و اظهار داشت: با توجه به اتفاقات جاری و جنگ‌های این مقطع، شکل، تاکتیک و راهبرد‌های جنگ تغییر کرده است و بایستی متناسب با این شرایط، واحد‌ها را آماده کنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه در این شرایط باید متناسب با تهدیدات، خودمان را آماده کنیم، تأکید کرد: تیپ‌های نیرو مخصوص از نیرو‌های ویژه و تخصصی هستند و بایستی از آمادگی‌های خاص برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینکه تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک خان برای مأموریت‌های خاص انتخاب و تجهیز می‌شود، عنوان کرد: آمادگی عامل بازدارندگی است و یگان‌های نیروی مخصوص مهارت‌محور هستند و از تجهیزات، با مهارت بسیار بالا استفاده می‌کنند.

سردار پاکپور به جنگ‌های منطقه و جنگ اوکراین اشاره کرد و با بیان اینکه زمانی توپ و تانک حرف اول را در میادین رزم زمینی می‌زد، افزود: توپ و تانک از تجهیزات رزم زمینی محسوب می‌شوند؛ اما امروز تجهیزات جدیدی در صحنه نبرد از جمله ریزپرنده‌ها، گلوله‌های هوشمند، پهباد‌ها و... مورد توجه هستند که اهمیت و کاربرد بیشتری نسبت به توپ و تانک دارند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: همه ابزار‌ها در همه جنگ‌ها به‌کار می‌آید؛ اما شیوه بکارگیری و تاکتیک بکارگیری آن‌ها مهم است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان، خاطرنشان کرد: سردار «تاور» از فرماندهان محجوب، متدین و پرکار تیپ بود.

در این مراسم از تلاش‌های سردار «سبحان تاور» که به مدت چهار سال به عنوان فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک خان بود، تقدیر و سرهنگ «سیدهادی موسوی» به عنوان فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک خان معرفی شد.

همچنین با حکم سردار «سلامی» فرمانده کل سپاه، سردار تاور به عنوان فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان  منصوب شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر