صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۹ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳

اقدامات مدارس غیردولتی در راستای اجرای فرامین رهبر انقلاب اسلامی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ضمن گلایه از اجرایی نشدن قوانین حمایتی این حوزه، گفت: ابتکارات مدارس غیر دولتی با سایر مدارس را در جهت فرمایشات رهبر انقلاب در قالب جشنواره آفرینو برگزار شد و در پی آن بررسی کارشناسانه محتوای کتب آموزشی مراکز غیر دولتی متناسب فرهنگ ملی و اسلامی به طور جدی در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر : 930870

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد محمودزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در همایش آموزشی‌توجیهی روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی کشور که امروز پیش از ظهر در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهار کرد: برای آماده‌سازی پروژه مهر از بهمن سال گذشته اقدامات لازم را انجام دادیم و برای تنظیم بخش‌نامه شهریه هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه امروز آخرین هماهنگی‌ها برای ورود به مهر انجام می‌شود، ادامه داد: همچنین در این خصوص قرار است با روسای مدارس تبادل نظر داشته باشیم.

محمودزاده گفت: سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با تبعیت از اسناد بالادستی، اقدام به تنظیم سند راهبردی کرده است و تمامی برنامه‌های خود را در راستای ارتقای نظام تعلیم و تربیت کشور به کار بسته است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد:  متاسفانه مواد حمایتی مندرج در قانون تاسیس مدارس غیردولتی اجرایی نشده است، در این قانون ۷ بند حمایتی وجود دارد که در اجرای آن غفلت شده است. 

محمودزاده در ادامه اظهاراتش افزود: دانش‌آموزان برای آینده کشورمان تربیت می‌شوند، پس باید از قطبی‌سازی آموزش و پرورش پرهیز کرد. 

وی افزود: تمامی برنامه‌های ما در راستای اجرای قانون و تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد. 

محمودزاده در ادامه اظهاراتش تاکید کرد: بازنگری در قوانین با رویکرد حمایتی از مهمترین الویت‌های ماست و در تلاش هستیم تا حوزه‌های نظارتی، حقوق معلمان مدارس غیردولتی، تدوین مدرسه مجازی و سامان‌بخشی مدارس ویژه بزرگسالان، ساماندهی مراکز آزمون به وسیله از ظرفیت شورای نظارت مرکزی، تعامل فعال و کنشگرانه با رسانه‌ها، نظارت فرایندی بر مدارس و مراکز، بازنگری و تعیین شاخص‌های ارزیابی شوراهای آموزش و پرورش، استفاده از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها، ارتقای توانمندی و دانش‌افزایی معلمان مدارس غیردولتی و بیمه تکمیلی معلمان مدارس غیردولتی، همگی در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی در مدارس غیر دولتی اجرایی شود. 

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های معاونت‌های تخصصی ذی‌ربط تصریح کرد: توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، توسعه کیفی مدارس غیردولتی و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی از الویت‌های جدی ماست. 

محمودزاده با اشاره به جشنواره آفرینو به عنوان رویدادی مهم در حوزه مهارت‌ها و فناوری مدارس غیر دولتی تصریح کرد: ابتکارات مدارس غیر دولتی با سایر مدارس را در جهت فرمایشات رهبر انقلاب در قالب جشنواره آفرینو برگزار شد و در پی آن بررسی کارشناسانه محتوای کتب آموزشی مراکز غیر دولتی متناسب فرهنگ ملی و اسلامی به طور جدی در دستور کار قرار گرفت. 

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر