صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۰ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳

کاظمی: تدوین نظام‌نامه جامع توانمندسازی مدارس غیردولتی ضرورت دارد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نظام نامه جامع توانمندسازی مدارس غیردولتی بر ثبات مدیریت و بخورداری از نظام شایسته سالاری تاکید کرد و ادامه داد: برخورداری مدارس از کیفیت آموزشی و عدالت آموزشی به عنوان اصل اساسی مدرسه برای ما مهم است و امروز مهمترین برنامه حفاظت و حراست از اجرای نظام‌نامه مدارس غیردولتی است.
کد خبر : 930858

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سامانه نظارت بر شهریه یکی از مهمترین دغدغه‌های ما محسوب می‌شود و دوستان در سال گذشته اقدامات خوبی انجام دادند.

وی ادامه داد: برای شهریه الگویی تعیین شده است و با مشارکت همه ذی نفعان و با دخالت همه مولفه‌ها در تعیین شهریه بنیادین‌گذاری شده است. در این سامانه هوشمند کسی نمی‌تواند تخطی کند. گام اول این است که سامانه دارای چارچوب باشد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: گام دوم این است که در کنار این شهریه ممکن مدارسی شهریه خارج از چارچوب عمل کنند که ما در سامانه رسیدگی به شکایات و گروه‌های نظارتی تخلفات را مشخص می‌کنیم. با مدارس متخلف برخورد خواهد شد.

کاظمی اظهار کرد: باید رعایت حال مردم و چارچوب مقررات و ضوابط را در دستور کار قرار دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید رعایت حال مردم را در اخذ شهریه برای مدارس غیر دولتی بکنیم، تصریح کرد: مطابق ساختاری که تعریف شده مدارس غیر دولتی، دارای  چارچوب، مقررات و ضوابط مشخص هستند که باید از سوی همه این مدارس رعایت شوند و هیچ اقدامی خارج از این چارچوب پذیرفتنی نخواهد بود.  

وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به مدرسه به عنوان جایگاه امن جامعه، بیان کرد: باید خودمان حافظ امنیت و جایگاه مدارس باشیم  وقتی به خود عنوان موسس مدرسه و مرکز آموزشی را اطلاق می‌کنیم باید برای حفظ این جایگاه نبز کوشا باشیم. 

وی افزود: امیدواریم با تدابیر همکارانم تخلفات تا میزان بسیار زیادی به حداقل برسد در این مدارس غیر این موارد کمتر شود. 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: حتما با حساسیت ویژه‌ای روی این موضوع کار خواهیم کرد. 

کاظمی در بخش دیگری از اظهاراتش به نظام  رتبه بندی معلمان و مدیران اشاره کرد و گفت: اگر ما برای معلمان در مدارس و مدیران نگاهی متفاوت از مدارس دولتی قائل شویم نظام تعلیم و تربیت کشور دچار شکاف شده و رویکردی دوقطبی پیدا خداهد کرد. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: فرآیند سخت گزینش را باید تسهیل کنیم و در تمام سطوح از معلمان، حمایت‌های معیشتی را انجام دهیم. 

این مقام مسئول تصریح کرد: همینطور نگاه تخصصی و برخورداری از صلاحیت‌های حرفه‌ای برای مدیران از اهمیت بسیاری برخوردار است. 

وی با اشاره به نظام نامه جامع توانمندسازی مدارس غیردولتی بر ثبات مدیریت و بخورداری از نظام شایسته سالاری تاکید کرد و ادامه داد: برخورداری مدارس از کیفیت آموزشی و عدالت آموزشی به عنوان اصل اساسی مدرسه برای ما مهم است و امروز مهمترین برنامه حفاظت و حراست از اجرای نظامنامه مدارس غیردولتی است. 

به گفته علیرضا کاظمی، امروز هزینه‌های مدرسه‌داری و اداره آن بسیار بالاست و عمده مشکل این مدارس فضای آموزشی و حفظ و نگهداری آن است. 

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره تخریب مدارس نا ایمن غیر دولتی تصریح کرد: همانطور که در بین مدارس دولتی، مدارس تخریبی داریم ممکن است در بخش غیردولتی هم بخشی از مدارس اینگونه باشد. موسسان این بخشی باید به سمت استفاده از فضاهای استاندارد بروند. 

وی در خاتمه اظهاراتش به احداث مدارس در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: مناطق محروم با تراکم دانش‌‌آموز مواجه هستند و سعی داریم از هر کسی که مدرسه، کلاس، هنرستان‌ و ... را احداث کرده حمایت کنیم. اولویت ما در توسعه مدارس است. مردمی‌سازی یعنی مشارکت مردمی.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر