صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

دولت، مجلس، شورای عالی فضای مجازی زمینه حکمرانی قانونمند بر فضای مجازی را فراهم کنند

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت، مجلس، شورای عالی فضای مجازی و سایر نهاد‌های مسئول موظف اند تا با پیروی از توصیه مقام معظم رهبری، زمینه حکمرانی قانونمند و اصولی را با نگاه به اقتضائات کشور و همچنین نیاز‌های جامعه و بخش خصوصی فراهم کنند.
کد خبر : 930767

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بابایی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درباره فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت چهاردهم که فرمودند در فضای مجازی باید حکمرانی قانونمند وجود داشته باشد، گفت: مسئله نحوه حکمرانی در فضای مجازی یکی از موضوعاتی است که همه کشور‌ها با آن سر و کار دارند؛ هر کشوری بنا بر میزان قدرت و پیشرفت خود در حوزه فناوری یا استفاده از سایر ابزار‌ها تلاش می‌کند تا حکمرانی خود را بر حوزه فضای مجازی از دست ندهد.

وی با اشاره به دستگیری اخیر پاول دوروف مالک تلگرام در فرانسه، اظهار داشت: ماجرای اخیر نشان دهنده میزان اهمیت تسلط بر پلتفرم‌ها در کشور‌های اروپایی است که حتی حاضرند تا پای دستگیری و استفاده از زور پیش بروند؛ ما باید با استفاده از حکمرانی مبتنی بر قانون، از رها و ول بودن فضای مجازی جلوگیری کنیم و این کار، شدنی است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کم کاری‌های گذشته موجب شده تا برخی از حقوق مردم در این زمینه دچار آسیب جدی شود و ما در مواردی با سرقت اطلاعات شخصی و یا نگرانی خانواده‌ها در زمینه تربیت فرزندان و روابط درون خانوادگی مواجه هستیم لذا باید با سرعت در زمینه حکمرانی بر فضای مجازی اقدام کنیم.

بابایی اضافه کرد: دولت، مجلس، شورای عالی فضای مجازی و سایر نهاد‌های مسئول موظف اند تا با پیروی از توصیه مقام معظم رهبری، زمینه حکمرانی قانونمند و اصولی را با نگاه به اقتضائات کشور و همچنین نیاز‌های جامعه و بخش خصوصی فراهم کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در گذشته نگاه صفر و صدی در این زمینه حاکم بود. برای مثال برخی قائل به رها کردن فضای مجازی بودند، اما هنر حکمرانی باید گشودن راه‌های جدیدی باشد که هم پیشرفت داخلی در نظر گرفته شود، هم حقوق مردم تامین شود و هم تسلط حاکمیت بر امنیت سایبری و جلوگیری از متضرر شدن مردم لحاظ شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر