صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۴ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳

تجلیل از ۱۱۰ دانش آموز برگزیده سومین جشنواره هنری مدارس سمپاد کشور در شیراز

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: در سومین جشنواره هنری دانش آموزان سمپادی، بیش از ۱۱ هزار ۱۷۰ دانش آموز از سراسر کشور مشارکت داشتند و آثار خود را در قالب رشته های مختلف هنری ارائه دادند.
کد خبر : 930756

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ‌الهام یاوری در آیین اختتامیه سومین جشنواره هنری مدارس سمپاد کشوردر شیراز اظهار کرد: تعامل و تبادل دانسته‌های دانش آموزان مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان افزود: مشارکت کنندگان آثار خود را در رشته‌های خوشنویسی، عکاسی، گلیم بافی، منبت کاری، سرود و هنر‌های تجسمی ارائه داده اند.

یاوری تصریح کرد: در این جشنواره بیش از ۱۱ هزار ۱۷۰ دانش آموز سمپادی از سراسر کشور مشارکت داشتند و آثار خود را در قالب رشته‌های مختلف هنری ارائه دادند و در نهایت در این جشنواره آثار ۱۱۰ دانش آموز برگزیده مورد تجلیل قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این آیین اظهار کرد: یکی از به روز‌ترین پژوهش‌های موجود، تحقیقی به نام انعطاف پذیری عصبی است در این پژوهش آمده است مغز انسان به صورت شگفت انگیزی منعطف است.

فرشید قاسمی افزود: در این تحقیق آمده است باور به استعداد و توانمندی معجزه می‌کند لذا باور به یک استعداد باعث افزایش توانمندی در یک فرد می‌شود.

وی تصریح کرد: تربیت هنری یکی از ابعاد ششگانه ساحت‌های تربیتی است و امید و نشاط از رهاورد‌های هنری است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در این جشنواره تعداد ۵۶۸ دانش آموز سمپادی از استان فارس آثار خود را ارائه دادند که در پایان یک تیم سرود، یک اثر گلیم بافی، سه اثر منبت کاری، ۳ اثر خوشنویسی و ۲ اثر عکاسی به عنوان آثار برگزیده کشوری انتخاب شدند.

قاسمی گفت: در سطح شیراز تعداد ۱۶ مرکز سمپاد داریم و از مدیران و کادر مدارس مذکور که در کسب رتبه‌های برتر کنکور نقش داشتند تقدیر می‌کنم.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر