صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۰ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۳

توضیحات معاون اداره ورزش و جوانان اصفهان از طرح های ملی بانو توانا و پایش و ارتقا تندرستی

معاون بانوان اداره ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: فاز یک پایش و ارتقا تندرستی که برای کارکنان ستادی بود، فراتر از آن انجام شد.
کد خبر : 930702

زهره مردانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اجرای طرح های ملی بانو توانا و پایش و ارتقا تندرستی در استان اصفهان گفت: فاز یک پایش و ارتقا تندرستی برای کارکنان انجام شد. فاز نخست برای کارکان ستادی بود که ما فراتر از آن انجام دادیم و برای کل کارکنان اداره کل کارکنان ورزش و جوانان استان اصفهان برنامه ریزی کردیم. این کار در قالب غربالگری و آزمایش های خون برای کارکنان صورت گرفت. بخش دیگر بحث آنتروپومتریک است که از نظر ساختار اسکلتی افراد را بررسی کردند و در نهایت به سوی آب درمانی و ورزش در آب برای کارکنان جهت دادیم. این طرح بسیار مورد استقبال قرار گرفت و نتایج خوبی کسب شد.

وی افزود: طرح بانو توانا و اب درمانی آن را نیز در هیئت نجات غریق و هیئت شنا برگزار کردیم. سالمندان از این طرح استقبال بسیار خوبی کردند. قرار شده است برای افراد دیگر نیز این طرح را اجرا کنیم و آنها را پوشش دهیم.

معاون بانوان اداره ورزش و جوانان استان اصفهان در پاسخ به این سوال که فاز 2 طرح ملی پایش و ارتقا تندرستی چه زمانی آغاز می شود گفت:  برنامه ریزی اولیه صورت گرفته است و شروع آن از هفته تربیت بدنی خواهد بود و از مهر ماه این طرح را در فاز دو شروع می کنیم. در فاز 2 تقریبا 2500 نفر را باید پوشش دهیم که آنها از عموم مردم هستند.

مردانی در خصوص طرح های ورزش همگانی دیگر اظهار کرد: طرح دختران آفتاب ایران را نیز در دست داریم و برای آن برنامه ریزی کردیم و امیدواریم بتوانیم اجرایی کنیم. امیدوار هستیم بتوانیم از 26 مهر ماه در سه شهرستان خورو بیابانک، فریدون شهر و بوئین میان طرح را شروع کنیم. برای هر شهرستان مبلغ 100 میلیون تومان تجهیزات درنظر گرفته ایم برای مدارس شبانه روزی و با همکاری آموزش و پرورش این کار را انجام می دهیم. در تلاش هستیم تا سواد حرکت را در بین زنان و دخترانمان ترویج کنیم.

او در پاسخ به این سوال که مدرسان این طرح  چه کسانی هستند،گفت: در طرح بانو توانا در مرحله نخست شاخص هایی را مبنا قرار دادیم و تست هایی را از آنها گرفتیم تا متوجه شویم توانایی انجام ورزش در آب را داشته باشند. یک گروه به سمت ورزش در آب رفتند و گروه دیگر که آسیب بیشتری را داشتند و سمت آب درمانی فرستادیم. افرادی که آب درمانی می کنند و ورزش های در آب را آموزش می دهند همگی زیر مجموعه سازمان ما هستند و دوره های خاصی را زیر نظر فدراسیون های مربوطه گذرانده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر