صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شرکت‌های چینی به دنبال استخدام فارغ‌التحصیلان دکتری

به تازگی شرکت‌های چینی اظهار کردند در پی استخدام افرادی هستند که دارای مدرک دکتری در رشته‌های حوزه علم و مهندسی هستند.
کد خبر : 930695

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شرکت تولید لوازم خانگی مایدیا (تولیدکننده لوازم الکتریکی در چین) اخیرا اعلام کرده که در حال افزایش نیروی استخدامی خود به ویژه در میان فارغ‌التحصیلان چینی که در خارج از کشور تحصیل کرده‌اند،است.

شرکت «مایدیا» که در بورس اوراق بهادار شنژن ثبت شده و ارزش آن حدود ۶۰ میلیارد دلار است و در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه جهان فعالیت می‌کند و ۳۳ مرکز تحقیق و توسعه و ۴۰ پایگاه تولیدی دارد، در حال افزایش نیروی استخدامی خود به ویژه در میان فارغ‌التحصیلانی است که در خارج از کشور تحصیل کرده‌اند.

در ماه ژوئیه، مایدیا شش نمایشگاه شغلی در ایالات متحده از جمله در موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و دانشگاه استنفورد برگزار کرد که در نتیجه آن، حدود ۳۰۰ فارغ‌التحصیل به فرصت‌های شغلی این شرکت علاقه‌مند شدند. بیشتر موقعیت‌های فنی هدف‌گذاری شده این شرکت مناسب فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری بود.

«لیو رویچون»، مدیر استخدام جهانی دانشگاهی در گروه مایدیا، گفت: تقریبا تمام موقعیت‌ها مورد توجه دانشجویان چینی که در حال ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند، قرار گرفت و بسیاری از آنها در حال حاضر در فرآیند مصاحبه هستند.

او افزود: برای هماهنگی با استراتژی توسعه گروه، تقاضای ما برای استعداد‌های بین‌المللی همچنان در حال افزایش است و مقیاس استخدام فارغ‌التحصیلان خارجی در طول سال‌ها همچنان در حال رشد بوده است. همچنین، به طور فزاینده‌ای بر روی گروه‌های با تحصیلات بالا تمرکز می‌کنیم.

بر اساس گزارش دفتر ملی آمار چین، نرخ بیکاری افراد ۱۶ تا ۲۴ سال در ماه ژوئن ۱۳.۲ درصد بود و نرخ بیکاری افراد ۲۵ تا ۲۹ سال ۶.۴ درصد بود.علیرغم این ارقام که بالاتر از حد مطلوب هستند، شرکت‌های چندملیتی مانند مایدیا همچنان به فازغ التحصیلان دارای مدرک دکتری نیاز دارند تا از دانش حرفه‌ای، دیدگاه بین‌المللی و قابلیت‌های نوآوری آنها بهره‌مند شوند.

لیو در ادامه افزود: ما از دانشجویان برجسته در رشته‌های تخصصی برتر از دانشگاه‌های داخلی و خارجی استقبال می‌کنیم.مایدیا از سال ۲۰۱۷ شروع به استخدام دانشجویان چینی که در خارج از کشور تحصیل می‌کردند کرد، اما در آن زمان کمتر از ۱۰ درصد از کل استخدام‌ها را تشکیل می‌داد. او افزود که این رقم از آن زمان به بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

در ماه مارس، چهارغول چینی در حوزه فناوری، باتری‌های خودرو‌های برقی و خرده‌فروشی آنلاین چند نمایشگاه‌های شغلی در هفت دانشگاه در بریتانیا برگزار کردند و به دنبال فارغ‌التحصیلان چینی با تحصیلات و مهارت‌های عالی بودند.

طبق داده‌های شبکه اجتماعی لینکداین، در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار شرکت چینی در خارج از کشور فعالیت می‌کنند که نیاز به استخدام خارج از کشور دارند. این شرکت‌ها برای بیش از ۴.۵ میلیون موقعیت شغلی در خارج از کشور تقاضا دارند.

«ژیان وانگ» کارشناس چینی گفت: من معتقدم آینده بهتری برای شرکت‌های چینی و فازغ التحصیلان دارای مدرک دکتری وجود خواهد داشت. شرکت‌ها ممکن است نیاز داشته باشند محیطی ایجاد کنند که به استعداد‌های سطح بالا اجازه دهد توانایی‌های بیشتری از خود نشان دهند.

وی افزود:استخدام شخصی با مدرک دکتری متفاوت از فردی با مدرک کارشناسی ارشد یا لیسانس است، زیرا دسته دوم معمولا مهارت‌های عمومی دارند، در حالی که دانشجویان دکتری افرادی با تجربه کاری خاص در یک حوزه خاص هستند. برای مثال، اگر فردی تحصیلات دکتری خود را در یک آزمایشگاه دانشگاه خارجی تکمیل کرده باشد، این به این معناست که او در یک حوزه بسیار خاص تخصص دارد. اگر شرکتی معتقد باشد که چنین حوزه‌ای با فناوری‌هایی که در حال حاضر به آن نیاز دارد مطابقت دارد، به دنبال افرادی از آن آزمایشگاه‌ها خواهد بود.

وانگ گفت که شرکت‌های فناوری چینی به طور فزاینده‌ای به فارغ التحصیلان با تحصیلات بالا از دانشگاه‌های حوزه‌های علم و مهندسی در کشور‌هایی مانند سنگاپور و بریتانیا توجه می‌کنند.
او در ادامه افزود: گرچه به دلیل شرایط اقتصاد کلان، میزان کلی استخدام در میان شرکت‌ها کاهش یافته است، اما نسبت استخدام فارغ التحصیلان خارجی افزایش یافته است. برای بسیاری از شرکت‌ها، تعداد موقعیت‌های ارائه شده به فارغ التحصیلان با تحصیلات بالا در سال گذشته نسبت به سال قبل ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

موسسه علوم دارویی شانگهای در آکادمی علوم چین که در زمینه تحقیق و توسعه دارو‌های جدید فعالیت می‌کند، از سال ۲۰۱۸ شروع به استخدام نیروی انسانی از خارج از کشور کرد. در سال بعد، بیش از ۱۰ چینی دارای مدرک دکتری و تجربه کاری برجسته در خارج از کشور به عنوان محققان اصلی به این موسسه پیوستند.

«پیاو سونگ»، مدیر استخدامی در این موسسه، گفت: در سال‌های اخیر ما مقیاس خود را برای استخدام فازغ التحصیلان از خارج از کشور افزایش داده‌ایم. این امر همچنین نتیجه توسعه چین در حوزه داروسازی بوده است.
او افزود: در همین حال که شانگهای با سرعت بیشتری به سمت تبدیل شدن به یک مرکز نوآوری علمی و فناوری پیش می‌رود، ما از استعداد‌ها در همه سطوح استقبال می‌کنیم. ما به پژوهشگران جوان موقعیت شغلی به عنوان محققان اصلی ارائه می‌دهیم، که این امر به آنها اجازه می‌دهد روی پروژه‌های خود و بر اساس ایده‌های خود کار کنند که این کار بسیار متفاوت از دنبال کردن دستورات یک رئیس و مافوق در یک آزمایشگاه خارجی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر