صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۴ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

انتخاب رشته ۷۶ هزار داوطلب آزمون سراسری ۱۴۰۳/ بیش از ۱۷ هزار نفر متقاضی رشته‌های بدون آزمون هستند

مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش و نظام ارزشیابی آموزش کشور گفت: ۷۶ هزار نفر برای پذیرش در آزمون سراسری ۱۴۰۳ انتخاب رشته کرده اند و بیش از ۱۷ هزار نفر هم برای رشته‌های بدون آزمون ثبت نام کرده اند.
کد خبر : 930637

علیرضا کریمیان مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ که از روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور آغاز شده تا روز ۱۸ شهریور ادامه دارد.

وی افزود: داوطلبان می‌توانند از طریق سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی https://my.sanjesh.org/login با ثبت حداکثر ۱۵۰ کدرشته، انتخاب رشته کنند.

کریمیان تصریح کرد: داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت کرده و بر اساس کارنامه اعلامی، مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و مایل به انتخاب کدرشته‌محل‌هایی پذیرش با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی هستند انتخاب رشته آنها فقط در یک فرم انجام می‌شود.

مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش ادامه داد: داوطلبانی که در جلسه آزمون‌های نوبت اول و دوم غایب بودند تنها می‌توانند در رشته‌های بدون آزمون انتخاب رشته کنند.

کریمیان گفت: متقاضیان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید از طریق سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی https://my.sanjesh.org/login انتخاب رشته کنند.

وی اضافه کرد: ۷۶ هزار نفر برای پذیرش در آزمون سراسری ۱۴۰۳ و بیش از ۱۷ هزار نفر هم برای رشته‌های بدون آزمون ثبت نام و انتخاب رشته کرده اند.

کریمیان بیان کرد: داوطلبان زودتر انتخاب رشته کنند و انجام این امر را به روزها و ساعات پایانی موکول نکنند و سامانه انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان فعال شده هم بسیار مفید است‌.

انتهای پیام/

ارسال نظر