صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۸ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۳

کنگره ملی زغال‌سنگ به میزبانی دانشگاه شاهرود برگزار می‌شود

ششمین کنگره ملی زغال‌سنگ به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود و با همکاری مراکز تحقیقاتی، نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی؛ ۱۹ و ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.
کد خبر : 930598

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ هدف از برگزاری ششمین کنگره ملی زغال سنگ بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری درباره صنعت زغال‌سنگ و نتایج پژوهش‌های انجام شده در این زمینه است که قرار است به صورت مقاله، سخنرانی و پوستر ارائه شوند.

همچنین این کنگره تلاشی برای اقناع روحیه جستجوگری و کاوشگری جامعه علمی دانشگاهی برای کسب معلومات و اطلاع از یافته‌های جدید در زمینه زغال‌سنگ است.

بنا بر این گزارش این کنگره به شکل دوره‌ای هر ۲ سال یک‌بار برگزار می‌شود و در صورت برگزاری صحیح کنگره ملی زغال‌سنگ بخش مهمی از فرآیند تولید، نشر و مدیریت دانش در صنعت زغال‌سنگ انجام خواهد شد. 

به گفته دبیر دائمی این کنگره، طبق نظرسنجی که از شرکت کنندگان اولین، دومین، سومین و چهارمین کنگره ملی زغال‌سنگ انجام شده، نشان می‌دهد که برگزاری این کنگره به عنوان یک ابزار کمکی ارزشمند، نقش مفید و مؤثری در اطلاع‌رسانی، تولید و تبادل دانش و ایجاد همگرایی در آرا و نظرات ذی نفعان ایفا کرده است و خدای را شاکریم که بر دبیرخانه این کنگره منت نهاد تا در برگزاری این کنگره‌ها، در سطحی ظاهر شود که موجبات تحسین اغلب شرکت‌کنندگان را برانگیزد.

گفتنی است؛ محور‌های همایش در زمینه‌های زمین‌شناسی و اکتشاف زغالسنگ، استخراج و بهره‌برداری زغالسنگ، مکانیک سنگ، فرآوری زغالسنگ و محیط زیست، توسعه پایدار و بازسازی در معادن زغالسنگ را شامل می‌شود.

لازم به ذکر است؛ پس از برگزاری پنجمین کنگره ملی زغال‌سنگ و با توجه به سیاست دبیرخانه دائمی کنگره ملی زغال‌سنگ مقرر شد، ششمین کنگره با همکاری شرکت سیمین کک شاهرود، قطب علمی مهندسی معدن کشور و دانشگاه صنعتی شاهرود در تاریخ‌های ۱۹ و ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ در محل دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر