صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۰ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۳

نگاهی به آمارهای دومین تجربه سرمربیگری قلعه‌نویی در تیم ملی

امیر قلعه‌نویی در قیاس با اولین تجربه سرمربیگری‌اش در تیم ملی، آمارهای متفاوتی را ثبت کرده است.
کد خبر : 930541

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر قلعه‌نویی دومین سال از دومین دوره سرمربیگری را در تیم ملی پشت سر می‌گذراند. او این بار برخلاف دوباره قبلی، پس از آنکه نتوانست با تیم ملی فاتح جام ملت‌های آسیا از هدایت این تیم کنار گذاشته نشد و مدیران فدراسیون به وی فرصت دادند تا با تیمش برای صعود به جام جهانی تلاش کند و شاگردان وی ساعت ۱۹:۳۰ پنج‌شنبه ۱۵ شهریور در ورزشگاه نقش جهان نخستین دیدار خود را در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در مصاف با قرقیزستان برگزار می‌کنند.  

تیم ملی ایران با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی در سال‌های ۸۶-۱۳۸۵ در ۱۷ بازی، ۱۰ برد، ۶ مساوی و یک باخت داشت و شاگردان امیر با ۳۰ گل زده و ۱۲ گل خورده به کار خود خاتمه دادند. در این دوره و تا به امروز تیم قلعه‌نویی در ۲۱ بازی صاحب ۱۷ پیروزی، ۳ تساوی و یک شکست شده است. ۵۵ گل زده و ۱۶ گل خورده هم به ثبت رسیده است تا از لحاظ آماری میانگین امتیازی دوره دوم ۲.۵۷ و دوره اول ۲.۲۸ امتیاز در هر مسابقه باشد که گویای عملکرد بهتر برای سرمربی کنونی تیم ملی است.  

جالب اینکه میانگین امتیازی امیر قلعه‌نویی در تیم ملی از تمامی تیم‌های باشگاهی که در آنها سرمربی بوده هم بهتر بوده و رشد کیفی او را در عرصه سرمربیگری نشان می‌دهد. سرمربی تیم ملی در تمامی دیدار‌هایی که تیمش داشته با چهار دفاع بازی کرده و تغییراتی در دیگر خطوط داشته که عمدتاً در پست هافبک بوده، چون به غیر از ۵ بازی که تیمش با تک مهاجم بازی کرده، در ۱۶ بازی دیگر از دو مهاجم استفاده کرده است.  

تیم ملی ایران تا اینجا در دومین دوره سرمربیگری امیر قلعه‌نویی در ۸۱ درصد بازی‌ها برنده بوده، ۱۴ درصد از دیدار‌ها با تساوی به پایان رسانده و تنها نزدیک به ۵ درصد از دیدار‌ها را واگذار کرده است. قلعه‌نویی تلاش می‌کند تا تیمش را مسافر جام جهانی کند و این اتفاق را برای چهارمین مرتبه متوالی محقق کند. بدون تردید صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ از آمار‌هایی که ثبت می‌شود به مراتب مهم‌تر است.  

 

انتهای پیام/

ارسال نظر