صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۰۰ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۳

درخشان: پرسپولیس نباید روی شاخ یک بازیکن بچرخد/ رقبای عربستانی قیامت کرده‌اند

سرمربی سابق پرسپولیس گفت: قرار نیست پرسپولیس روی شاخ یک بازیکن بچرخد، باید برنامه‌های تاکتیکی و نفرات متنوعی داشت.
کد خبر : 930537

حمید درخشان ر گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه با توجه به عملکرد پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران، این تیم می‌تواند در لیگ نخبگان آسیا نمایش خوبی ارائه کند، اظهار کرد: پرسپولیس در لیگ برتر ایران همانند فصول قبل رشد می‌کند و نتایج خوبی خواهد گرفت، اما در لیگ نخبگان آسیا با توجه به خرید‌هایی که به خصوص تیم‌های عربستانی کرده‌اند، خیلی خیلی کار سختی دارد. رقبای عربستانی قیامت کرده‌اند و بهترین بازیکنان را از لیگ‌های معتبر اروپایی آورده‌اند. فوتبال بی رحم است و اگر کیفیت فنی تیمت را بالا نبری، قربانی قدرت‌طلبی رقبا خواهی شد. حریفان نه تنها بهترین بازیکنان و مربیان را به خدمت گرفته‌اند، به لحاظ سخت‌افزاری نیز توسعه یافته‌اند و بهترین امکانات را در اختیار دارند.

پرسپولیس برنامه‌های تاکتیکی متنوعی داشته باشد

وی ادامه داد: زمینه و بستر پیشرفت را حریفان آسیایی فراهم کرده‌اند و نمی‌خواهند به حداقل‌ها راضی باشند. ضمن اینکه با وجود فراهم کردن تمامی امکانات، بازهم تضمینی برای قهرمانی نیست و چه رسد به اینکه نسبت به رقبا کمبود و نقص داشته باشید. پرسپولیس باید بیش از اندازه برای موفقیت در لیگ نخبگان تلاش کند و هنوز هم فرصت دارد تا تیمش را با جذب مهره‌های تأثیرگذار تقویت کند. حفظ اعتبار در آسیا بسیار سخت‌تر از تصور بسیار از علاقه‌مندان است ولی نباید واقعیت را نادیده گرفت. قصد بزرگنمایی رقبا را ندارم ولی کار حقیقتاً دشوار است. رسیدن به موفقیت غیرممکن نیست، اما نباید توقع نابه‌جا داشته باشیم. ضمن اینکه اشکال بزرگ پرسپولیس اتکای بیش از حد به اورونوف است. قرار نیست این تیم روی شاخ یک بازیکن بچرخد. امکان مصدومیت و محرومیت وجود دارد و باید برای رسیدن به دروازه رقبا برنامه‌های تاکتیکی و نفرات متنوعی داشت. کار تیمی که توسعه یابد بدون شک احتمال موفقیت پرسپولیس بیشتر می‌شود.

مدافعان مستحکمی در لیگ نخبگان بازی خواهند کرد

سرمربی سابق پرسپولیس خاطرنشان کرد: تفکری القا شود تا بتوان حریفان را غافلگیر کرد. پرسپولیس برای درخشیدن در لیگ نخبگان نیاز به انسجام تیمی و توسعه برنامه‌های تاکتیکی دارد تا بتواند برابر حریفان موفق باشد. جذب یکی دو مهره اثرگذار مخصوصاً در خط حمله کیفیت تیم را بهتر می‌کند. ضمن اینکه باید عملکرد خط دفاعی تیم به مراتب بهتر شود و اجازه خلق موقعیت را به رقبا ندهند. جذب مهاجمی که در محوطه جریمه چارچوب شناسی بالایی داشته باشد و به اصلاح کار را دربیاورد، کمک می‌کند تا نماینده کشورمان در لیگ نخبگان آسیا موفق‌تر باشد. مدافعان کم‌اشتباه و مستحکمی در لیگ نخبگان بازی خواهند کرد و باید ابزار عبور از آنها را به اشکال مختلف فراهم کرد تا بتوان نتایجی گرفت که از اعتبار پرسپولیس و ایران دفاع کند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر