صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۲ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
همراه با رونمایی از تندیس؛

نام شهید امیرعبداللهیان در دانشگاه آزاد دامغان ماندگار شد + تصاویر

دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد دامغان به نام شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان نامگذاری و با حضور خانواده وی تندیس شهید رونمایی شد.
کد خبر : 930505

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از دامغان، حسین افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در آیین نامگذاری دانشکده داروسازی ابن دنشگاه به نام شهید امیرعبداللهیان عنوان کرد: نامگذاری دانشکده‌ها به نام شهدا اهمیت زیادی دارد و دلایل مختلفی برای این کار وجود دارداز جمله تکریم و یادبود شهدا که این اقدام به عنوان یک یادبود و تکریم از شهدا و فداکاری‌های آنان در راه وطن و ارزش‌های ملی و دینی انجام می‌شود. 

رئیس واحد دامغان با اشاره به سابقه این کار در واحد دامغان افزود: نامگذاری دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی دامغان به نام شهید مدافع حرم هادی شجاع و نامگذاری دانشکده داروسازی به نام شهید خدمت دکترحسین امیرعبداللهیان نمونه‌هایی از این قبیل تکریم‌ها هستند.

افشاری شهیدان را الگوی عملی دانشجویان دانست و تاکید کرد: نامگذاری دانشکده‌ها به نام شهدا می‌تواند به عنوان الگویی برای دانشجویان و نسل‌های آینده باشد. این اقدام به دانشجویان یادآوری می‌کند که باید از فداکاری‌ها و تلاش‌های شهدا الهام بگیرند و در راه علم و دانش و خدمت به جامعه تلاش کنند.

وی دیگر دستاورد این کار را تقویت هویت ملی و دینی دانست و ادامه داد: این نامگذاری‌ها به تقویت هویت ملی و دینی کمک می‌کند و ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی را در جامعه ترویج می‌دهد و در ایجاد انگیزه و افتخار برای دانشجویان و استادان با حضور در دانشکده‌هایی که به نام شهدا نامگذاری شده‌اند، احساس افتخار و انگیزه بیشتری برای تلاش و پیشرفت خواهند داشت.

رئیس دانشگاه آزاد دامغان بیان کرد: شهید دکتر امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نقش مهمی در تقویت دیپلماسی مقاومت داشت. ایشان توانست دیپلماسی کلاسیک و متعارف را با دیپلماسی مقاومت ترکیب کند و در این زمینه به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد.

افشاری خاطرنشان کرد: شهید امیرعبداللهیان با شجاعت اخلاقی و سیاسی خود، سیاست خارجی ایران را در راستای منافع ملی و مصالح جهان اسلام هدایت کرد. او توانست گفتمان دوگانه‌سازی میان «دیپلماسی» و «میدان» را حذف کند و به عنوان بازوی دیپلماتیک جبهه مقاومت عمل کند.

رئیس دانشگاه آزاد دامغان تاکید کرد: نام گذاری دانشکده داروسازی به عنوان یکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین دانشکده دانشگاه آزاد اسلامی دامغان به نام شهید هموطن دامغانی شهید دکتر امیرعبداللهیان نشان از اهمیت و جایگاه ایشان در میان مردم دامغان و دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی دارد.

به گزارش آنا، در پایان مراسم از سردیس شهید امیرعبداللهیان با حضور خانواده شهید، حجت الاسلام والمسلمین رستمی، سردار شوقانی فرمانده سپاه استان سمنان و سردار طهرانی‌مقدم رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر