صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۴ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۳

پیشنهاد جذب ۳ درصد از فارغ‌التحصیلان در مشاغل دریایی

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: چنانچه بتوانیم از میان ۱۳ میلیون دانش آموز و یک میلیون متقاضی کنکور، فقط ۲ یا سه درصد آنها را با برنامه‌ریزی مناسب جذب مشاغل دریایی کنیم، مشکلات نیروی انسانی بخش دریا قابل رفع خواهد بود.
کد خبر : 930466

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی‌اکبر مرزبان در سلسله نشست‌های نقش سرمایه انسانی در توسعه دریامحور (فرصت‌ها و چالش‌ها) اظهار داشت: کمبود سرمایه انسانی در رشته‌های پیرامونی و وابسته به حوزه دریا و دریانوردی، مانند حقوق و بیمه دریایی نیز بسیار جدی‌تر است.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اقدامات این سازمان در به‌کارگیری ظرفیت‌های دانشگاه‌های سراسری برای تربیت دانشجویان دریانوردی، افزود: رفع چالش کمبود نیروی انسانی دریانوردی و فراتر از آن تحقق سیاست‌های ابلاغی توسعه دریامحور، به ظرفیت اجرایی بزرگ‌تر سازمان بنادر نیاز دارد.

بر اساس اعلام سازمان بنادرو دریانوردی، مرزبان پیشنهاد کرد: وزارت علوم به عنوان دستگاه فراگیر دولت، با همکاری مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام، نقش محوری را در تربیت نیروی انسانی متخصص دریایی و رفع کمبود دریانورد متخصص بر عهده بگیرد.

وی بیان اینکه بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین تجهیزات و امکانات دریایی مشروط به به‌کارگیری نیرو‌های متخصص دریایی است، تاکید کرد: کمبود نیروی انسانی در دریا بسیار جدی و متنوع است و فقط محدود به بخش‌های کشتیرانی و بنادر نمی‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر