صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۳ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۳

ابراهیمی: از تیم ملی نباید انتظار زیادی داشت/حتی پاکستان هم شبیه ما رفتار نمی کند

مربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: هیچ انتظاری نباید از تیم ملی داشته باشیم. زمانی که تیمی در مسابقه شکست می خورد می گویند تقصیر مربی است، مگر مربی بازی می کند؟
کد خبر : 930431

ناصر ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص شرایط تیم ملی فوتبال فوتبال ایران در آستانه بازی با قرقیزستان و نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی اظهار کرد: فوتبال ایران رو به ضعف است. دیگر به تیم های درجه دو آسیا نزدیک شده ایم. پدیده و بازیکن مطرحی که نداریم و پایه ها و مسابقات آموزشگاه ها از بین رفته است. تمام ستارگان گذشته ها را از دبیرستان انتخاب می کردیم. مسابقات نوجوانان و جوانان حتی بزرگسالان رونق زیادی ندارند. باشگاه ها فعالیت آنچنانی ندارند. 60 سال پیش باشگاه راه آهن هر سال 100 بازیکن تحویل مملکت می داد. سطح مسابقات جوانان تیم های برق تهران، مهرآباد، هما و دارایی بسیار بالا بود و از آن مسابقات ستارگانی مانند علی پروین و شاهرخ بیانی بیرون می آمد. 

مربی در زمین بازی نمی کند

وی افزود: هیچ انتظاری نباید از تیم ملی داشته باشیم. زمانی که تیمی در مسابقه شکست می خورد می گویند تقصیر مربی است. مگر مربی بازی می کند؟ مربی تیم بازیکنانی را که در طول سال انتخاب شده اند را می آورد و به آنها شانس بازی می دهد. قلعه نویی کاربلد است. باید ببینیم خودمان در چه سطحی هستیم. مگر توانسته ایم در این 50 سال قهرمان آسیا شویم؟ مگر در سال های اخیر به المپیک رفته ایم؟ در بازی های لیگ برتر خودمان نیز این موارد را می بینیم. اگر استقلال می بازد نباید گردن نکونام بیندازند. یک تیمی می تواند و گل می زند بعد تیم دیگری شعار حیا کن رها کن سر می دهد. از همین حالا باید بگویم اگر فردا روزی تیم ملی به موفقیت دلخواه نرسید و اول نشد نباید به گردن قلعه نویی بیندازیم.

 تیم ملی می تواند به جام جهانی صعود کند

این پیشکسوت فوتبال در خصوص نقاط ضعف فوتبال ایران و تیم های پایه تصریح کرد: برای گرفتن دیپلم باید 12 سال درس خواند. در فوتبال این برنامه را نداریم. در رده نوجوانان و جوانان باید به فکر آینده آنها باشیم. فقط رهگذر هستیم و به فکر آینده نیستیم. مسابقات در سطح قشنگی نیست. امیدوار هستیم موفق باشند. تیم ملی می تواند به مرحله نهایی صعود کند. تصمیمات زیادی بر انتخاب بازیکان اثر گذار است و یک نفر تنهایی اینکار را نمی کند. از خیلی وقت پیش ها باید تیم جوان می شد. دیگر بازیکن 34 ساله ای که به اهداف مادی و قهرمانی خود رسیده خط می خورد نباید بگوییم چرا دعوت نشده است.

گاهی شک می کنیم که شاید دوست ندارند تماشاچیان به ورزشگاه بیایند

ابراهیمی درباره ورزشگاه های کشور گفت: ورزشگاه آزادی و برج آزادی و تمام استادیوم و خوابگاه ها در 2 سال و هشت ماه ساخته شده است. برخی مواقع شک می کنیم که شاید دوست ندارند 100 هزار تماشاچی بیاید و بازی ها را مشاهده کنند. مدام بهانه خرابی ها را می آورند. واقعا دوست ندارند و نمی تواند 100 هزار تماشاگر را در بازی ها ببینند. 6 ماه خوابیدند حالا ماندند بازی هارا کجا برگزار کنند. پاکستان این کار ها را می کند؟ نمی کند. این ها واقعیت است. همینطور برای خود نشسته اند و هیچ کاری نمی کنند بعد به چه کنم چه کنم می افتند. کجای دنیا اینگونه است؟

چرا نباید تیم ملی در مشهد بازی کند؟

او درباره حضور تیم افغانستانی در ورزشگاه اما رضا (ع) اظهار کرد: برخی مواقع حرف های دردناکی می شنویم. در این زمان که خودمان ورزشگاه نداریم، ورزشگاه خوبی مانند ورزشگاه امام رضا (ع) را در اختیار تیم افغان می گذارند. دلیلی غیر از این دارد که نمی خواهند بانوان به آن استادیوم بیاید؟ هم قلعه نویی دوست داشت دیدار با قرقیزستان در آنجا برگزار شود و هم می شد بسیاری از بازی های لیگ برتر را نیز در آنجا برگزار کرد. تهران با 14 میلیون شهروند باید تنها یک ورزشگاه که بیشتر از 50 سال گذشته ساخته شده است داشته باشد؟ این استادیوم 100 سال دیگر نیز پابرجا است. همه اینها بهانه است.

همه را نا امید کردند

این پیشکسوت فوتبال خاطر نشان کرد: رسما فوتبال مملکت را تعطیل کرده اند.به جوانان و فوتبال آنها اهمیتی نمی دهند. فوتبال ما پایه ندارد و استعداد و ستاره ای به چشم نمی خورد. آن همه ستاره از کجا پیدا شدند؟ همه از مدارس و دانشگاه ها پیدا شدند. آیا الآن فوتبال در مدارس و دانشگاه ها ادامه دارد؟ همگی تعطیل شده است. همه تیم های خوب تعطیل شدند. باید به مربیان پول دهیم تا بتوانند از پایه این وضع را درست کنند. خود به خود فوتبالیست به جود نمی آید. می گویند چرا این همه به فوتبالیست ها پول می دهید؟ با این همه تماشاچی باید هم بدهند. چرا بازیکنان تلاش می کنند به اروپا بروند؟ چون 10 برابرپول  بیشتر می دهند. فوتبال ورزش حرفه ای است. این را آقایان، دولتمردان، فدراسیون ها و تربیت بدنی ها باید بدانند. همه ورزشکاران و مربیان را دارند نا امید می کنند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر