صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«لیانیک» تنها ابزار الکترونیک در حوزه موسیقی نواحی ایران

«لیانیک» یک ساز جدید و تنها ساز الکترونیک در حوزه موسیقی ایران است که از سوی محسن شریفیان و گروهش به تولید انبوه رسیده است.
کد خبر : 930282

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سال گذشته محسن شریفیان یکی از نوازندگان موسیقی نواحی ایران از تولید یک ساز جدید الکترونیک به نام «لیانیک» با هدف رشد آموزش نوازندگی در حوزه موسیقی اقوام ایران خبر داد.

شریفیان از پژوهشگران گروه اجرایی لیانیک به عنوان یکی از پیشگامان الکترونواحی شناخته می‌شود و در فرایند آموزش و نوازندگی بخش موسیقی نواحی ایران تلاش کرد تا نسخه‌ای بومی از سازی مشابه که در اروپا برای هنرجویان تولید شده بود را فراهم کند. 

حال شریفیان خبر داده که این ساز به تولید انبوه رسیده و لیانیک جدید آماده ارسال به علاقه‌مندان است.

شریفیان درباره این ساز می‌گوید: در حال حاضر لیانیک دو تولید شده است. آگاهانه می‌دانم که در پی تولید این ساز ظرف دو سال آینده اتفاق‌های بسار مهمی در ساخت و نواختن نی انبان ایرانی به وجود می‌آید. نوازنده‌های نی انبان می‌دانند که هر ساز تنها در یک گام و کودک قابل اجرا است،‌ اما در طراحی ساز لیانیک ویژگی‌های منحصر به فردی گنجانده شده که نوازنده می‌تواند بوسیله یک ساز در پنج‌گام شور، شور عرب، شوشتری، مینور وفریژن، نوازندگی کند و نیازی به استفاده از سازهای دیگر ندارد. 

وی می‌افزاید: در واقع نوازنده با تهیه یک ساز،‌ پنج نی انبان در پنج گام و کوک‌های مختلف خواهد داشت. 

شریفیان درباره قیمت این ساز می‌گوید: قیمت «لیانیک یک» را طی سه سال متوالی یک میلیون و هشتصد هزار تومان ثابت قرار دادیم و حال قیمت لیانیک دو نیز با ده میلیون تومان قرار است به دست مخاطب برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر