صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۱ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۳

فرمانده ناو آمریکایی مستقر در خاورمیانه برکنار شد

نیروی دریایی آمریکا، «کمرون ییست» (Cameron Yaste)، فرمانده ناو موشک انداز یو اس اس جان اس مک کین را که به همراه دیگر کشتی‌های جنگی همراه ناو هواپیمابر تئودور روزولت برای مقابله با حملات نیروهای یمنی به خطوط کشتیرانی در خاورمیانه مستقر شده، برکنار کرد.
کد خبر : 930195

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تارنمای خبری استارز اند استرایپس (Stars and Stripes) نوشت که دریابان کریستوفر الکساندر، فرمانده گروه تهاجمی ناو هواپیمابر تئودور روزولت، دلیل این تصمیم را فقدان اعتماد برای فرماندهی ناو موشک اندازـ اعلام کرد. عبارت کلی «فقدان اعتماد» زمانی در ارتش آمریکا استفاده می‌شود که دلیل مشخصی برای علت برکناری یک فرمانده از سمت خود ارائه نشود.

ییست اکتبر ۲۰۲۳ (اوایل پاییز ۱۴۰۲) فرماندهی ناو مذکور را بر عهده گرفت. به گفته نیروی دریایی، وی برای انجام وظایف اداری موقت به پایگاه دریایی اورت (Everett) ایالت واشنگتن بازخواهد گشت.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به تازگی خبر از تمدید حضور ۲ ناوگروه هواپیمابر آمریکا در خاورمیانه داده بود. فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) پیشتر اعلام کرده بود که دومین ناو هواپیمابر نیروی دریایی این کشور به نام یو اس اس آبراهام لینکلن با اسکورت ناوشکن‌های موشک‌انداز حامل موشک‌های هدایت شونده وارد خاورمیانه شده است.

اوایل سال جاری میلادی تصویری از ییست در حال شلیک یک تفنگ M-۴ منتشر شد که به گفته برخی از نظامیان، دوربین آن به صورت معکوس و رو به عقب نصب شده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر