صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۳ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۳

تجلیل از مدال آوران مسابقات جهانی ریاضی

۱۷۸ نفر از دانش پژوهان مستعد از سنین پایه تا دبیرستان که در زمره مدال آوران و افتخار آفرینان مسابقات جهانی ریاضی در سال گذشته و امسال بودند، مورد تجلیل قرار گرفتند.
کد خبر : 930132

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین تجلیل از مدال آوران ریاضی در دو سال اخیر (سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ میلادی) شامگاه جمعه برگزار شد و دانش آموزانی که در مسابقات مختلف موفق به کسب نشان شده‌اند، مورد قدردانی قرار گرفتند.

«اردشیر ابراهیمی» مشاور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این آیین با بیان اینکه نخبگان سرمایه‌های معنوی جامعه به شمار می‌روند و دستاورد‌ها و اختراعات آنها ارزش بالایی دارد، گفت: باید در عرصه‌های گوناگون علمی همه گونه خدماتی به المپیادی‌ها و مدال آوران داده شود تا آنان به توسعه علمی و دستاورد‌های خود بپردازند.

وی با یادآوری اینکه کشور‌های مختلف سرمایه گذاری‌های هنگفتی را در حوزه‌های علمی و فناوری انجام می‌دهند تا به دستاورد‌های جدید دست پیدا کنند، افزود: یکی از این سرمایه گذاری ها، توجه ویژه به نخبگان و مدال آوران برای توسعه دستاورد‌های علمی آنان است.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: در پذیرش دانشجویان مراکز دانشگاهی نیز باید به سطح علمی این گروه از نخبگان توجه داشت و سوالات را مرتبط با رشته این افراد طراحی کرد تا انتخاب‌ها هدفمند شود.

محمدرضا خسروی دبیر مسابقات جهانی ریاضی نیز در این آیین گفت: دانش پژوهان با شرکت در مسابقات بین المللی، داشته‌های علمی و خلاقیت خود را به جهانیان نشان می‌دهند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی ریاضی، یکی از اهداف آن را کسب تجربه، شکوفایی خلاقیت‌ها و توانمندی حل مسئله دانست.

در پایان این مراسم ۱۷۸ نفر از دانش پژوهان مستعد از سنین پایه تا دبیرستان که در زمره مدال آوران و افتخار آفرینان مسابقات جهانی ریاضی در سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ بودند، مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر