صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۳ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳

گام‌های چین برای تبدیل شدن به قدرت آموزشی در جهان

وزارت آموزش و پرروش چین به تازگی اعلام کرده است که برنامه‌هایی را برای تبدیل شدن چین به قدرت آموزشی در جهان در پیش گرفته است.
کد خبر : 930125

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، چین در راستای تبدیل شدن به یک قدرت آموزشی در جهان، با پرورش حرفه‌ای‌تر و با کیفیت‌تر معلمان، به ویژه در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته، نیروی کار آموزشی خود را تقویت خواهد کرد. مقامات وزارت آموزش و پرورش چین روز پنجشنبه اعلام کردند که این امر بخشی از اهداف جدید این کشور است.

«وانگ جیایی» معاون وزیر آموزش و پرورش این کشور گفت: دستورالعمل‌های جدیدی که در مورد تقویت روحیه معلمان و ایجاد نیروی کار آموزشی با کیفیت برای عصر جدید منتشر شد، تدابیر خاصی از جمله تقویت صداقت حرفه‌ای، رفتار و مهارت‌های معلمان، بهینه‌سازی تخصیص منابع آموزشی و حفاظت از حقوق و منافع معلمان را شامل می‌شود.

این دستورالعمل‌ها تضمین می‌کند که حدود ۱۸.۹۲ میلیون معلم در تمام سطوح کشور به معلمان شایسته‌ای تبدیل شوند که از بزرگ‌ترین سیستم آموزشی جهان پشتیبانی کنند.

این دستورالعمل‌ها همچنین بر ارتقا وضعیت اجتماعی معلمان، پرورش احترام عمومی به معلمان و تشویق حمایت عمومی از آموزش تأکید دارد. وانگ در این کنفرانس خبری که توسط دفتر اطلاعات شورای دولتی برگزار شد، افزود: امیدواریم تا سال ۲۰۳۵، تدریس به یکی از محترم‌ترین و ستودنی‌ترین حرفه‌ها در چین تبدیل شود.

«یو وییو»، مدیر بخش امور معلمان وزارت آموزش و پرورش، در این کنفرانس خبری اعلام کرد که آموزش و حمایت بیشتری به معلمان در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته ارائه خواهد شد.
یو افزود: ما نیروی آموزشی در این مناطق را با جذب معلمان بیشتر و ارائه آموزش‌های بهتر به معلمان، به ویژه به معلمانی که در زمینه‌های کمبود معلم فعالیت می‌کنند، تقویت خواهیم کرد.
وی افزود که آموزش معلمان مقاطع ابتدایی و دبیرستان که ۸۹ درصد از نیروی کار آموزشی چین را تشکیل می‌دهند، نیز تقویت خواهد شد، زیرا صداقت حرفه‌ای و مهارت‌های آنان کلیدی در ارتقاء استاندارد‌های آموزشی کشور است. ما به‌ویژه به معلمان مقاطع ابتدایی و دبیرستان که در زمینه‌های هنر، موسیقی، علوم و بهداشت روانی و همچنین فوتبال تدریس می‌کنند، آموزش خواهیم داد.

ساخت مدارس تربیت معلم نیز به شدت مورد حمایت قرار خواهد گرفت. همچنین تلاش‌های بیشتری برای اطمینان از پرداخت به موقع حقوق معلمان، کاهش بار‌های کاری غیرضروری و حفاظت از آنها در برابر سوءاستفاده‌هایی مانند تحقیر، افترا و شایعات صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر