صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۵ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
رنجبر به آنا خبر داد؛

دانشگاه آزاد هرمزگان؛ میزبان چهارمین جشنواره شعر «صحیفه سجادیه»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان اعلام کرد که چهارمین جشنواره شعر «صحیفه سجادیه» از سری برنامه‌های جشنواره امامت و مهدویت به میزبانی این دانشگاه برگزار می‌شود.
کد خبر : 930077

محمدحسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه امسال چهارمین سالی است که جشنواره شعر «صحیفه سجادیه» از سری برنامه‌های جشنواره امامت و مهدویت به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی هزمزگان برگزار می‌شود، اظهار کرد: در سه سال گذشته جشنواره شعر «صحیفه سجادیه» به میزبانی هرمزگان برگزار شده و امسال نیز میزبان چهارمین دوره جشنواره شعر صحیفه سجادیه هستیم و اختتامیه دوره نخست جشنواره به میزبانی واحد بندرعباس و در دوره دوم و سوم به میزبانی واحد قشم برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه هرمزگان به‌عنوان استان امام سجاد(ع) مشهور است، ادامه داد: به همین دلیل است که میزبانی جشنواره شعر صحیفه سجادیه به هرمزگان سپرده شد.

{$sepehr_key_1595}

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه جشنواره شعر «صحیفه سجادیه» همواره مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفته است، تبیین کرد: آثار فراوانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از اقشار مختلف به ما رسید و مهم‌ترین نکته، حضور علمای اهل سنت در جشنواره شعر «صحیفه سجادیه» بود، به‌طوری که ۴۰ درصد شرکت‌کننده را علما و اندیشمندان اهل سنت تشکیل می‌دادند.

رنجبر با بیان اینکه آیین رونمایی از پوستر جشنواره شعر «صحیفه سجادیه» در مراسمی با حضور معاونان و رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و نماینده نهاد مقام معظم رهبری صورت گرفت، افزود: علاقه‌مندان در تمامی قالب‌های شعری می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه آثار برگزیده جشنواره شعر «صحیفه سجادیه» در کتاب آثار برتر منتشر شد، افزود: در این سه دوره‌ای که از برگزاری جشنواره می‌گذرد هزاران شعر با موضوع جشنواره به دبیرخانه ارسال شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان تبیین کرد: جشنواره شعر «صحیفه سجادیه» در بخش دانش‌آموزی برگزار شد و از نقاط مختلف کشور آثار دانش‌آموزان را دریافت کردیم.

رنجبر با بیان اینکه بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه به ما در برگزاری جشنواره کمک کردند، افزود: کانون‌های دانشجویی و دانشجویان بخش گسترده‌ای از امور اجرایی جشنواره را انجام می‌دهند، حتی در بخش‌های اطلاع‌رسانی هم دانشجویان فعال هستند.

{$sepehr_key_1596}

به گفته وی، سال‌های گذشته جشنواره فقط در بخش شعر برگزار شد، اما امسال عنوان جشنواره کلی‌تر شده و مقالات، متون، ترجمه و ... در حوزه صحیفه سجادیه را دربرمی‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان به بخش ویژه زیارت جامعه کبیره اشاره کرد و ادامه داد: استادان، معلمان، دانشجویان، دانش‌آموزان و مردم می‌توانند در همه بخش‌های جشنواره ازجمله بخش ویژه زیارت جامعه کبیره شرکت کنند.

رنجبر با اشاره به اینکه آیین اختتامیه هرسال همزمان با ولادت با سعادت امام سجاد(ع) برگزار می‌شود، افزود: در روز اختتامیه نمایشگاه‌های از نقاشی‌ها، خطاطی‌ها و کتیبه‌نویسی برپا شده و از اشعار ارسالی در این این نمایشگاه استفاده می‌شود.

به گزارش آنا؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور از ۱۳ رجب تا نیمه‌شعبان برگزار می‌شود، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر