صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هشتمین پرواز مداری گردشگری اجرا شد

شرکت فضایی بلواوریجین هشتمین ماموریت گردشگری فضایی خود را اجرایی کرد.
کد خبر : 930051

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، شرکت فضایی بلو اوریجین هشتمین ماموریت گردشگری فضایی زیرمداری خود را صبح امروز (۲۹ اوت) آغاز کرد و علاقه‌مندان توانستند اجرای آن را به صورت زنده در وبسایت‌های مشخص شده تماشا کنند.

بلواوریجین که توسط جف بزوس، بنیانگذار آمازون اداره می‌شود، امروز پرواز شش نفره NS-۲۶ را از پایگاه فضایی غرب تگزاس ساعت ۹ صبح به وقت شرقی (۱۳۰۰ به وقت گرینویچ؛ ۸:۰۰ صبح به وقت محلی تگزاس، برابر با ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران عملیاتی کرد. این مرکز به عنوان محل آزمایش و پرتاب‌های فضایی شناخته می‌شود.

این شرکت از ساعت ۸:۲۰ صبح به وقت شرقی (۱۲۲۰ به وقت گرینویچ) از طریق وب سایت خود، این راه اندازی را به صورت زنده پخش کرد.

 این مأموریت به عنوان یک گام دیگر در راستای دستیابی به سفر‌های فضایی برای عموم مردم و ایجاد زمینه‌ای برای صنعت گردشگری فضایی شناخته می‌شود.

بلواوریجین در سال ۲۰۰۰ تأسیس شد و از آن زمان به عنوان یکی از پیشگامان صنعت فضایی خصوصی شناخته می‌شود. هدف این شرکت، تسهیل دسترسی به فضا و کاهش هزینه‌های سفر‌های فضایی بوده و با موفقیت‌های متعدد در آزمایش‌های پروازی و توسعه فناوری‌های نوین به یک شرکت خصوصی کلیدی در صنعت فضایی تبدیل شده است.

در همین راستا، مأموریت NS-۲۶ به منظور ارائه تجربه سفری منحصر فرد به گردشگران فضایی طراحی شده است. در این مأموریت فضاپیمای نیوشپرد مسافران فضایی را به لبه مدار زمین می‌رساند و افراد قرارگیری در شرایط خلا را تجربه می‌کنند.

آریان کرنل، مفسر پرتاب بلو اوریجین، پس از پرتاب کپسول توضیح داد: این ماموریت یکی از بی‌نقص‌ترین پرواز‌هایی است که تا به حال صورت گرفته است.

شرکت فضایی بلواوریجین هزینه یک صندلی در فضاپیمای نیو شپرد را فاش نکرده، اما شرکت فضایی ویرجین گلکتیک که رقیب اصلی آن در ارائه سفر‌های گردشگری به مدار زمین شناخته می‌شود، در حال حاضر ۴۵۰ هزار دلار برای هر بلیط دریافت می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر