صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۸ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

توصیه هایی درباره انتخاب رشته آگاهانه از زبان رئیس دانشگاه تهران + فیلم

رئیس دانشگاه تهران درباره انتخاب رشته مناسب ویژه داوطلبان کنکور 1403 توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر : 930033

سیدمحمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره انتخاب رشته کنکور سراسری اظهار کرد: باید از ویژگی مثبت رتبه‌های برتر کنکور که دارای انگیزه و امید بسیار بالا و انرژی مثبت هستند بیشترین بهره را ببریم و آنها را به درستی هدایت کنیم تا رشته‌ای که انتخاب می‌کنند بعد‌ها منجر به بی انگیزگی آنها نشود.

وی افزود: ممکن است اطلاعاتی در اختیار سرمایه‌های ارزشمند این مرز و بوم یعنی داوطلبان ورود به دانشگاه قرار بگیرد که درست، بروز و کامل نباشد، بنده در همایش روزی با دانشگاه تهران خطا‌های انتخاب رشته را به رتبه‌های برتر کنکور گوشزد کردم و توصیه می‌کنم حتما آنها را رعایت کنند. 

مقیمی تصریح کرد: داوطلبان کنکور باید به صورت جامع و کامل رشته‌های دانشگاهی را بشناسند تا بر اساس اطلاعات پیشین انتخاب رشته نکنند، بلکه متناسب با آگاهی و علاقه و توانایی علمی خود بهترین راه را برگزینند. 

رئیس دانشگاه تهران درباره ضرورت آینده شغلی در انتخاب رشته گفت: اشتغال و آینده شغلی در انتخاب رشته داوطلبان کنکور بسیار مهم است و امیدوار هستیم نخبگان علمی کشور با کمک و راهنمایی استادان رشته و دانشکده و دانشگاه مورد علاقه خود را انتخاب کنند تا پس از دانش آموختگی خدمت بزرگی به ایران داشته باشند. 

رشته یا دانشگاه؟ کدام در انتخاب رشته مهم‌تر است؟

مقیمی درپاسخ به این سوال که شرط انتخاب رشته برای ورود به دانشگاه «علاقه» است یا «دانشگاه»؟، اظهار کرد: هر دو مهم است و باید به آن توجه شود، البته بیشتر ناظران علمی و بین المللی معتقد هستند که دانشگاه تهران رتبه یک کشور را دارد و در این زمینه دشواری ندارند که افراد بین رشته و دانشگاه انتخابی داشته باشند. 

وی با اشاره به توصیه‌هایی خطاب به داوطلبان کنکور برای جلوگیری از به دام افتادان برخی سودجویان در زمان انتخاب رشته، اظهار کرد: بهترین مرجع و منبع کمک کننده «دانشگاه» است، دارای موسساتی هستیم که احتمال دارد اطلاعات درست و نادرست را به دانشجویان منتقل کنند، باید در مشاوره گرفتن به منبع مشاوره اعتماد شود. 

مقیمی اضافه کرد: علت اصلی برگزاری همایش بازدید رتبه‌های برتر کنکور با محیط و رشته‌ها و استادان دانشگاه تهران این بود که در گذشته اطلاعات نادرستی در اختیار داوطلبان قرار می‌گرفت و آنها با انتخاب رشته‌های نادرست متوجه می‌شدند که انطباقی بین استعداد‌ها و توانایی‌های علمی و علایقشان وجود ندارد و سرخوردگی که در آنها به وجود می‌آمد مشکلاتی را رقم می‌زد. 

رئیس دانشگاه تهران گفت: یکی از مشکلات موجود این است که احتمال دارد دانش آموزان در دوران دبیرستان در زمان انتخاب رشته اطلاعات نادرستی دریافت کرده باشند و همان را الگوی خود قرار دهند، پس توصیه می‌کنم که در انتخاب مناسب رشته و دانشگاه به گونه‌ای عمل شود که حتما جوانب مختلف بررسی و با مشاوران گوناگون مشورت کرده تا به جمع بندی کافی برسند و تحت تاثیر شرایط فوری و آنی و اطلاعات کاذب قرار نگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر