صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۲ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳

لزوم گسترش و توسعه خدمات فیزوتراپی

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با اشاره به افزایش جمعیت سالمند، گسترش خدمات فیزیوتراپی را الزامی دانست.
کد خبر : 929746

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایرج عبداللهی در چهارمین کنگره بین‌المللی و پنجمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی اظهار کرد:  سی و پنجمین کنگره سالیانه فیزیوتراپی امسال به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که انجمن فیزیوتراپی جز پیشگامان برگزارکننده کنگره‌های علمی است ادامه داد: کنگره امسال سی و پنجمین دوره‌ای است که برگزار می‌شود. این کنگره چهارم تا ششم مهرماه در محل هتل المپیک برگزار خواهد شد. در این کنگره متخصصین رشته فیزیوتراپی و رشته‌های مرتبط از جمله متخصصین ارتوپد، مغز و اعصاب،   طب فیزیکی، ورزش، ارگونومی و سایر رشته‌های توانبخشی حضور خواهند داشت.

رئیس انجمن گفت:  در این کنگره متخصصین و مهندسین آخرین یافته‌های علمی را در قالب سخنرانی‌ها، پوستر و پنل‌های مختلف ارائه خواهند کرد.

عبداللهی گفت: در ایران فیزیوتراپی بعد از پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی فیزیپتراپی چهارمین رشته‌ای است که به صورت دکترای حرفه‌ای پذیرش می‌شود.

وی بیان کرد: فیزیوپتراپی در خط مقدم درمان قرار دارد. با توجه به روند افزایش سالمندان، کشور نیاز زیادی به فیزیوتراپ‌ها دارد.

رئیس انجمن فیزیوتراپ‌ها گفت: با توجه به تبلیغات برخی از افراد در فضای مجازی، لازم است مردم بدانند که قبل از انجام خدمات باید حتما از سازمان نظام پزشکی استعلام بگیرند تا مطمئن شوند فرد درمانگر پزشک است. افراد می‌توانند وارد سایت نظام پزشکی شده و نام فیزیوتراپیست را جستجو کنند و البته این افراد باید کارت عضویت انجمن فیزیوتراپی را نیز داشته باشند.

ابراهیمی در ادامه این نشست گفت: حدود ۸۰ درصد پارگی‌ها هنگام صبح و عصر که بدن خسته است اتفاق میفتد. به مردم توصیه می‌کنیم حداقل نیم ساعت قبل از شروع ورزش آهسته راه بروند.

وی ادامه داد: امروزه به دلیل استفاده زیاد دانش اموزان از موبایل و پایین بودن سر، مشکلات دیسکی در آنها زیاد است. به دلیل تنوع افراد و مراجعان که معمولا از کودکان تا بزرگسالان است و رده سنی خاصی را شامل نمی‌شود، فیزیوتراپی از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به این که فیزیوتراپی جزو ۱۰رشته ارزشمند و ماندگار است گفت: ایران پس از آمریکا دومین کشوری است که مدرک دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی را به صورت کلاس درس حضوری راه‌اندازی کرده و دانشجویان دکترای حرفه‌ای در ۶ دانشگاه می‌توانند تحصیل کنند.

در ادامه پرهام پارسا دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: فیزیوتراپی با تشخیص درست و دقیق می‌تواند یک تغییر اساسی در زندگی فرد ایجاد کند. کمر درد موجب ازکارافتادگی یک انسان می‌شود درحالی که فیزیپتراپی می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند.

وی با اشاره به این که افراد غیر مجاز در فضای مجازی به صورت غیر قانونی ارائه خدمت می‌کنند ادامه داد: به دلیل هزینه کم‌تر افراد در قالب مراکز فاقد مجوز فعالیت می‌کنند.

محمد رضا پور احمدی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز گفت: قولنج شکاندن و درمان مفصل به شکل سنتی ممنوع است، درمان جا انداختن مفصل در حوزه‌های طب فیزیکی و توانبخشی منوط گذراندن دوره‌های آموزشی بوده و متاسفانه این موضوع توسط افراد غیر حرفه‌ای در فضای مجازی باب شده است که خطرناک است.

وی ادامه داد: ماساژور تراپی با اصلاح قولنج شکستن نیز درست نیست و باعث پارگی عضلات می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: فیزیوتراپی
ارسال نظر