صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۰ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳

دانش‌آموزان جامانده تا دهم شهریور ثبت سفارش کتابهای درسی را انجام دهند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال هیچ دانش آموزی بدون کتاب درسی نمی‌ماند گفت: ۸۵ درصد کتاب‌ها هم ثبت سفارش و هم توزیع شده است. با تقسیم کاری که انجام شده این آمار تا اول مهر به صد درصد می‌رسد و مشکل کمبود کتاب وجود ندارد.
کد خبر : 929740

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ‌علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش درباره علت پایین آمار ثبت سفارشات کتاب‌های درسی توسط دهمی‌ها گفت: دلیل این امر آن است که معلوم نیست هنرستانی‌ها چه رشته‌هایی را انتخاب می‌کنند و وارد چه رشته‌هایی می‌شوند چراکه این کار با تاخیر صورت می‌گیرد و همچنین بحث امتحانات شهریور و هدایت تحصیلی نیز در این امر موثر است.

وی با بیان اینکه امسال هیچ دانش آموزی بدون کتاب درسی نمی‌ماند افزود: ۸۵ درصد کتاب‌ها هم ثبت سفارش شده هم توزیع شده و با تقسیم کاری که انجام شده این آمار تا اول مهر به صد درصد می‌رسد و مشکل کمبود کتاب وجود ندارد.

همچنین محمد علوی‌تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای اینکه کتاب‌ها و محتوا‌ها امسال به صورت واضح‌تر برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی قابل دسترسی باشد به صورت رنگی چاپ می‌شود و کتاب‌هایی که تصویر محور نیستند و متن محورند به صورت کتاب‌های وزیری چاپ می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد کتاب‌ها امسال یک میلیون جلد بیشتر از سال گذشته است افزود: تعداد عناوین به ۹۶۱ عنوان کاهش یافته و علت آن توقف برخی رشته‌های کار و دانش است.

همچنین احمد رضا امینی مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع کتاب‌های درسی نیز با بیان اینکه بهتر است دانش‌آموزان تا دهم شهریور ثبت نام و سفارش خود را انجام دهند گفت: سامانه تا ۳۱ شهریور فعال است.

وی با بیان اینکه برخی دانش آموزان هنوز کتاب‌ها را ثبت سفارش نکرده‌اند افزود: پایه دهم نظری ۳۴ درصد، فنی حرفه‌ای پایه دهم ۱۸ درصد و پایه دهم کار دانش ۱۱ درصد سفارش دادند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر