صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۰ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
سمیعی در اراک:

نگاه سلبی به هیچ بخشی از موسیقی نداریم/اهالی موسیقی به عرصه سرود ورود کنند

مدیرکل دفتر موسیقی در دیدار با هنرمندان استان مرکزی گفت:‌نگاه سلبی به هیچ بخشی از مویسقی نداریم ، می خواهیم از تمام شاخه‌های موسیقی حمیات کنیم.
کد خبر : 929727

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی دوشنبه پنجم شهریور ۱۴۰۳ به استان مرکزی و شهر اراک سفر کرد تا دیداری با هنرمندان عرصه موسیقیِ این استان داشته باشد. این دیدار در یکی از سالن‌های هتل امیرکبیر برگزار شد.

آغاز این جلسه با صحبت‌های هنرمندان و بیانِ دغدغه‌هایشان در عرصه موسیقی همراه بود.

هنرمندانِ حاضر در این جلسه ضمن بیان مشکلات و انتظارات‌شان، پیشنهاد برگزاری جشنواره «آقاعلی اکبرخان فراهانی» و برگزاری کنسرت ارکستر ملی ایران در اراک را مطرح کردند که هر دو مورد با استقبال مدیرکل دفتر موسیقی همراه شد.

در ادامه امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی و گرامی‌داشت هفته دولت، گفت: در فصل جدیدی که در پیش روی کشور است امیدواریم که شعارِ وفاق ملی و خدمت به مردم بتواند پیشرانه قدرتمندی برای مسیر رو به پیشرفت کشور باشد.

سمیعی در ادامه درباره سفر‌های استانی تأکید کرد: یکی از اهداف این سفر‌های استانی برداشتن موانع بروکراتیک است. هنر و هنرمند این موانع و تنگنا‌ها را نمی‌پذیرد. یکی دیگر از اهداف ما در سفر‌های استانی، این است که از تهران تمرکز زدایی شود.

نگاه سلبی به هیچ بخشی از موسیقی نداریم

مدیرکل دفتر موسیقی ادامه داد: می‌خواهیم از تمام شاخه‌های موسیقی حمایت کنیم؛ باور دارم که نمی‌شود با تضعیف بخشی از موسیقی، بخش دیگری را قوی کرد. نمی‌توان به بخشی از موسیقی نگاه سلبی داشت و بعد منتظرِ شکوفایی بخش دیگری بود.

او با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره موسیقی نواحی، گفت: موسیقی نواحی زیرساخت ماست و نیاز به حمایت جدی دارد. من برگزاری جشنواره به این شکل را تنها ۲۰ درصد از حمایت از این موسیقی می‌دانم و معتقدم تنور موسیقی نواحی باید گرم‌تر از اینها باشد.

چهارفصل موسیقی ایران جایی برای معرفی استعداد‌ها است

سمیعی با اشاره به استعداد‌های هنری در استان مرکزی بیان کرد: گروه‌ها و استعدادهایِ بسیاری در استان مرکزی هستند که برای معرفی به موسیقی ایران نیاز به حمایت دارند. ما رویدادِ هنری چهار فصل موسیقی ایران را برای حمایت از چنین گروه‌هایی در سراسر ایران شکل داده‌ایم.

او ادامه داد: گروه‌هایی که تمایل به برگزاری اجرا‌های زنده در تهران را دارند، می‌توانند با حمایت‌های ویژه‌ رویداد چهار فصل موسیقی ایران، اجرا‌های خود را در تهران به صحنه ببرند.

اهالی موسیقی به عرصه سرود ورود کنند

مدیرکل دفتر موسیقی با اشاره به اهمیت سرود در استان مرکزی گفت: قبول دارم که ناهماهنگی‌هایی در عرصه سرود در ارگان‌های مختلف وجود دارد. متأسفانه بدنه‌ای از سرود به دنبال حرفه‌ای زدایی در عرصه سرود هستند. از شما اهالی موسیقی خواهشمندم که به سرود هم کمک کنید و در این عرصه هم کار تولید کنید تا سرود را به مبنای آکادمیک و حرفه‌ای برسانیم.

انجمن موسیقی ایران به دنبال ارتباط مستمر با استان‌ها است

در بخش دیگری از این نشست، محمدعلی مرآتی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران که در این سفر حضور داشت، گفت: دو ماه است که افتخار خدمت در انجمن موسیقی ایران را دارم. یکی از کار‌های مهمی که از اهداف ماست ارتباط مستمر با استان‌ها است.

مرآتی ادامه داد: ما سامانه‌ای به نام بامک داریم که ۱۶ هزار عضو دارد و از شما می‌خواهیم تا هم خودتان در این سامانه ثبت نام کنید و هم کمک کنید تا پیشکسوتان عرصه موسیقی که امکان ثبت نام در این سامانه را ندارند؛ بتوانند عضو شوند.

در پایان این نشست، مدیرکل دفتر موسیقی از امکانات فرهنگیِ هتل امیرکبیر بازدید کرد. یکی از بخش‌های مهم این هتل، پردیس سینمایی پروین اعتصامی بود که سالنی ۵۰۰ نفره دارد که علاوه بر نمایش فیلم، امکانات بسیار خوبی برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی هم دارد.

مسئولان هتل امیرکبیر در این دیدار آمادگی خود را برای میزبانی از رویداد‌های هنری و جشنواره‌های ملی اعلام کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر